Expeditions: Viking - ogłoszono historyczne cRPG od Logic Artists
Znane z Expeditions: Conquistador studio Logic Artists zapowiedziało grę Expeditions: Viking, czyli historyczne cRPG z turowym systemem walki.
Historyczne cRPG Expeditions: Conquistador doczeka się kontynuacji. Studio Logic Artists właśnie zapowiedziało następną odsłonę serii, czyli Expeditions: Viking. Zgodnie z tytułem, produkcja porzuci znane z poprzedniej części realia podboju Nowego Świata i zamiast tego pozwoli na wcielenie się w wodza klanu wikingów. Projekt powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i na razie autorzy nie są gotowi podać planowanej daty premiery.
Akcja gry toczyć się będzie pod koniec VIII wieku. Kampania rozpocznie się z chwilą śmierci wodza jednego z klanów wikingów. Wcielimy się w jego syna, który na mocy prawa przejmie pozycję po ojcu. Naszym zadaniem będzie umocnienie władzy i zapewnienie podwładnym dobrobytu. Osiągnięcie tych celów wymagać ma dużego wysiłku, gdyż sąsiednie potęgi będą szukały każdej okazji do starcia nas z powierzchni Ziemi. Co gorsza, nawet wśród naszych ludzi pojawią się osoby mające chrapkę na zagarnięcie tytułu wodza dla siebie.
Poza zarządzaniem klanem kluczową rolę odegrają także wyprawy łupieżcze. Konieczne ma być starannie przygotowywanie się do każdego z takich wypadów, co obejmie m.in. zgromadzenie odpowiedniej załogi i zapasów. Dalsze wyprawy za morze będą bardziej opłacalne, ale również bardziej niebezpieczne, więc trzeba będzie dobrze kalkulować ryzyko.
Pod względem mechanizmów zabawy gra stanowić ma rozwinięcie rozwiązań z Expeditions: Conquistador. Otrzymamy zatem widok z kamery umieszczonej wysoko nad głowami postaci oraz turowy system walki, rozgrywany na mapach pokrytych siatką heksagonalną. Istotną rolę odegrają ataki z flanki, zastawianie pułapek, czy korzystanie z osłon. Nie zabraknie także elementów survivalowych, wymagających szukania pożywienia oraz ochrony postaci przed siłami natury.
Rozgrywka ma być w dużym stopniu nieliniowa. Nasze decyzje, zarówno strategiczne, jak i osobiste, będą miały daleko idące skutki, które ukształtują stosunek innych frakcji i postaci do wodza. Każdy członek drużyny posiadać ma własną osobowość, a poziom jego morale wpłynie na skuteczność w boju. Zabawę urozmaici system dyplomacji i handlu oraz losowe zdarzenia.