Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 czerwca 2012, 09:19

autor: Adrian Werner

Exodus – zagraj w alpha demo duchowego spadkobiercy serii Oddworld

Francuskie studio Galhmac wypuściło grywalną werjsę alpha platforówki Exodus, która jest duchowym spadkobiercą dwóch pierwszych odsłon serii Oddworld.

Wydane pod koniec lat 90-tych dwie pierwsze części cyklu Oddworld, czyli Abe’s Exodus i Abe’s Odyssey to pozycje kultowe, do dzisiaj uznawane za jedne z najlepszych platformówek w historii. Połączyły one wspaniałą atmosferę obcej planety, z solidną mechaniką zabawy wzbogaconą o pomysłowe elementy logiczne. Miłośnicy tych dwóch produkcji powinni zainteresować się niezależną grą Exodus, którą można spokojnie uznać za duchowego spadkobiercę przygód Abe’a. Twórcy właśnie wypuścili grywalną wersję alpha, więc każdy może samodzielnie przetestować ten projekt. Naprawdę warto to zrobić, zwłaszcza, że całość spokojnie da sobie radę nawet na przestarzałym sprzęcie. 

Alpha oznacza oczywiście, że gra wciąż jest na wczesnym etapie produkcji i wiele rzeczy nie jest jeszcze odpowiednio dopracowanych. Już teraz jednak Exodus potrafi zapewnić sporo zabawy i przede wszystkim demonstruje olbrzymi potencjał tego projektu.

      - Exodus – pobierze grywalną wersję alpha

      - Exodus – strona oficjalna gry

Głównym bohaterem Exodus jest humanoidalny obcy imeniem Zoulux. Żyje on na planecie, na której dawniej jego rasa posiadała zaawansowaną technicznie i kulturowo cywilizację. Niestety, kres położył jej gigantyczny kataklizm. W jego trakcie Zoulux doznał poważnych obrażeń głowy, w wyniku których stracił większość wspomnień. Mimo to stworek poradził sobie doskonale - przeżył i zamieszkał w potężnym drzewie. Doskwierała mu jednak samotność, więc po pewnym czasie wyrusza szukać podobnych mu istot. Gra pozwoli też na wcielenie się w Lizax, która była żoną Zouluxa przed kataklizmem.

Exodus będzie platformówką nastawioną na eksplorację świata o otwartej strukturze. W trakcie przygód przetestowana zostanie zarówno zręczność gracza, jak i jego spryt. Kierowana przez nas postać jest całkiem mobilna i potrafi również walczyć. Mimo to, w starciu z większą grupą wrogów nie będziemy mieli żadnych szans, dlatego istotną rolę odegrają elementy skradankowe. Podczas zabawy zbierać będziemy kule energii życiowej. Znajdziemy je porozrzucane po mapach. Również martwi wrogowie zostawią kilka z nich za sobą. Ta energia posłuży do kierowania ewolucją bohatera, dzięki czemu odblokujemy potrzebne umiejętności, ataki i techniki defensywne. Gra została tak zaprojektowana, że niemożliwe ma być zdobycie wszystkich zdolności, więc trzeba będzie dokonywać trudnych wyborów.

W trakcie przygód zwiedzimy wiele rejonów obcej planety, w tym dżungle, wioski, jaskinie i pełne przerażających sekretów oraz krwiożerczych bestii świątynie. Zabawę dodatkowo urozmaicą zdarzenia losowe, takie jak np. trzęsienie ziemi, czy deszcz meteorytów. Na naszej drodze spotkamy też postacie niezależne, z którymi będziemy mogli trochę pogawędzić.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej