Evolve – znamy ostateczne wymagania sprzętowe
Studio Turtle Rock ujawniło ostateczne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry Evolve – sieciowego FPS-a z asymetrycznym multiplayerem 4v1. Są one troszkę niższe niż te, które podano przy okazji alfa-testów, ale wciąż mogą sprawić problemy kilkuletnim blaszakom.
- Producent: Turtle Rock Studios
- Wydawca: 2K Games
- Gatunek: sieciowy FPS w realiach science-fiction z asymetrycznym multiplayerem
- Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
- Termin premiery: 10 lutego 2015
Wygląda na to, że mamy dziś dzień ujawniania wymagań sprzętowych. Do H1Z1 i Armored Warfare dołączyło właśnie Evolve – sieciowa strzelanka od Turtle Rock Studios (twórców pierwszego Left 4 Dead) wyróżniająca się realiami science-fiction i asymetrycznym trybem wieloosobowym. Jeśli pamiętacie wymagania, które deweloper podawał w październiku, przy okazji alfa-testów, to nadal możecie traktować je punkt odniesienia, jako że różnice między specyfikacjami ujawnionymi dziś a ówczesnymi są marginalne, nie licząc ilości potrzebnego miejsca na dysku (odmienności występują chyba tylko w minimalnych procesorach i zalecanej karcie grafiki firmy NVIDIA). Tym samym Evolve nadal jest produkcją o wymogach zbliżonych do większości współczesnych strzelanek AAA (jak Call of Duty: Advanced Warfare czy Far Cry 4), czyli niezmuszającą do gwałtownego modernizowania komputera, ale i niezbyt przyjazną starszym blaszakom.
Zresztą przekonajcie się sami:
Minimalna specyfikacja
- System operacyjny: Windows 7 (64-bitowy)
- Procesor: Intel Core 2 Duo E6600 lub AMD Athlon 64 X2 6400
- Pamięć RAM: 4 GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 560 lub Radeon HD 5770 (1 GB pamięci)
- Wolne miejsce na dysku: 50 GB
Zalecana specyfikacja
- System operacyjny: Windows 7 (64-bitowy)
- Procesor: Intel Core i7-920 lub AMD A8-3870K
- Pamięć RAM: 6 GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 670/760 lub Radeon R9 280 (2 GB pamięci)
- Wolne miejsce na dysku: 50 GB
Co ciekawe, gra na starcie nie będzie oferowała wsparcia dla technologii SLI (czyli póki co nie liczcie na korzystanie z potencjału więcej niż jednej karty grafiki w Evolve). Oprócz tego deweloper opublikował screenshot z menu, pokazujący wszystkie opcje graficzne (nie licząc rozdzielczości, sięgających 4K), którymi będą mogli bawić się pecetowcy. Oto on:
Na koniec przypominam, że premiera Evolve nastąpi 10 lutego 2015 roku – prace nad tytułem zostały ukończone i powędrował on do tłoczni, zatem temu terminowi nic już nie powinno zagrozić. Oprócz użytkowników komputerów osobistych, polować na (albo w ciele) Goliata, Krakena czy Upiora będą także posiadacze konsol PlayStation 4 i Xbox One. Warto też wspomnieć, że na tych ostatnich czeka jeszcze jedna runda otwartych beta testów, zaplanowanych na 15-19 stycznia.