Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 stycznia 2015, 16:25

Evolve – znamy ostateczne wymagania sprzętowe

Studio Turtle Rock ujawniło ostateczne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry Evolve – sieciowego FPS-a z asymetrycznym multiplayerem 4v1. Są one troszkę niższe niż te, które podano przy okazji alfa-testów, ale wciąż mogą sprawić problemy kilkuletnim blaszakom.

Evolve w skrócie:
  • Producent: Turtle Rock Studios
  • Wydawca: 2K Games
  • Gatunek: sieciowy FPS w realiach science-fiction z asymetrycznym multiplayerem
  • Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
  • Termin premiery: 10 lutego 2015

Wygląda na to, że mamy dziś dzień ujawniania wymagań sprzętowych. Do H1Z1 i Armored Warfare dołączyło właśnie Evolve – sieciowa strzelanka od Turtle Rock Studios (twórców pierwszego Left 4 Dead) wyróżniająca się realiami science-fiction i asymetrycznym trybem wieloosobowym. Jeśli pamiętacie wymagania, które deweloper podawał w październiku, przy okazji alfa-testów, to nadal możecie traktować je punkt odniesienia, jako że różnice między specyfikacjami ujawnionymi dziś a ówczesnymi są marginalne, nie licząc ilości potrzebnego miejsca na dysku (odmienności występują chyba tylko w minimalnych procesorach i zalecanej karcie grafiki firmy NVIDIA). Tym samym Evolve nadal jest produkcją o wymogach zbliżonych do większości współczesnych strzelanek AAA (jak Call of Duty: Advanced Warfare czy Far Cry 4), czyli niezmuszającą do gwałtownego modernizowania komputera, ale i niezbyt przyjazną starszym blaszakom.

Zresztą przekonajcie się sami:

Minimalna specyfikacja

  • System operacyjny: Windows 7 (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core 2 Duo E6600 lub AMD Athlon 64 X2 6400
  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Karta grafiki: GeForce GTX 560 lub Radeon HD 5770 (1 GB pamięci)
  • Wolne miejsce na dysku: 50 GB

Zalecana specyfikacja

  • System operacyjny: Windows 7 (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i7-920 lub AMD A8-3870K
  • Pamięć RAM: 6 GB
  • Karta grafiki: GeForce GTX 670/760 lub Radeon R9 280 (2 GB pamięci)
  • Wolne miejsce na dysku: 50 GB

Co ciekawe, gra na starcie nie będzie oferowała wsparcia dla technologii SLI (czyli póki co nie liczcie na korzystanie z potencjału więcej niż jednej karty grafiki w Evolve). Oprócz tego deweloper opublikował screenshot z menu, pokazujący wszystkie opcje graficzne (nie licząc rozdzielczości, sięgających 4K), którymi będą mogli bawić się pecetowcy. Oto on:

Może nie jest tego ogrom, ale entuzjaści konfigurowania gier i tak powinni mieć co robić w Evolve.

Na koniec przypominam, że premiera Evolve nastąpi 10 lutego 2015 roku – prace nad tytułem zostały ukończone i powędrował on do tłoczni, zatem temu terminowi nic już nie powinno zagrozić. Oprócz użytkowników komputerów osobistych, polować na (albo w ciele) Goliata, Krakena czy Upiora będą także posiadacze konsol PlayStation 4 i Xbox One. Warto też wspomnieć, że na tych ostatnich czeka jeszcze jedna runda otwartych beta testów, zaplanowanych na 15-19 stycznia.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej