Evolve przechodzi na model free-to-play
Strzelanka Evolve nie okazała się tak dużym przebojem, jak oczekiwano. Twórcy postanowili dać projektowi drugą szansę poprzez przestawienie gry na model darmowy z mikropłatnościami. Nowa wersja otrzymała tytuł Evolve Stage Two i jej otwarte testy ruszą dzisiaj wieczorem.
Sieciowa strzelanka Evolve nie spełniła do końca pokładanych w niej nadziei, zarówno pod względem jakościowym, jak i komercyjnym. Jednak twórcy, czyli ludzie ze studia Turtle Rock, nie zamierzają się poddawać i postanowili sięgnąć po sprawdzony sposób na ratowanie słabo radzących sobie projektów, czyli przesiadkę na model free-to-play. Dotyczy to tylko wersji pecetowej i alfa testy edycji darmowej, zatytułowanej Evolve Stage Two, ruszą dzisiaj wieczorem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to beta ukaże się w przyszłym miesiącu.
- Deweloper: Turtle Rock
- Wydawca: 2K Games
- Gatunek: FPS
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 10 lutego 2015 r.
Na razie nie wiemy jak dokładnie działać będzie wersja free-to-play i zapewne publiczne testy są jedną z metod na wypracowanie szczegółów modelu biznesowego. Spodziewamy się, że duża część zawartości podstawowej wersji udostępniona zostanie za darmo, a w ramach mikropłatności będziemy nabywali dodatkowe postacie, potwory, bronie i skórki. Wiadomo, że osoby, które kupiły Evolve dostaną status Założyciela i w wydaniu darmowym otrzymają dostęp do całej zawartości, którą mieli wcześniej plus sporo przydatnych bonusów i prezentów.
Poza zmianą modelu biznesowego, Evolve Stage Two zaoferuje również wiele istotnych modyfikacji w balansie rozgrywki. Przykładowo, klasa Trappera przestanie być jedyną, która potrafi uwięzić potwory w barierach. W zamian otrzyma skaner wykrywający monstrum oraz zdolność szybkiego sprintu. Same bariery też będą działały inaczej. Jeśli uwięziony przeciwnik powali gracza, to spowoduje to odjęcie dużej części czasu, jaki pozostał do wyłączenia klatki. Inną nowością ma być wyposażenie wszystkich postaci łowców w powolną regenerację zdrowia.
Autorzy przeorganizowali strukturę zespołu deweloperskiego i ulepszyli swoje narzędzia produkcyjne, co ma w sumie umożliwić im błyskawiczne naprawienie błędów oraz znacznie szybszą produkcję nowej zawartości, gdyż oba te elementy są kluczowe w tytułach free-to-play. Obecnie twórcy mają w planach wyłącznie wersję na PC, ale w przyszłości Evolve Stage Two może ukazać się również na konsole.
Przypomnijmy na koniec, że Evolve zadebiutowało w lutym zeszłego roku na PC, Xboksa One i PlayStation 4. Gra jest asymetrycznym sieciowym FPS-em. W meczach bierze udział pięć osób – cztery wcielają się w ludzkich łowców, a jedna w wielkiego potwora.