Everywhere nowym projektem byłego prezesa Rockstar North
Serwis Polygon przeprowadził wywiad z Lesliem Benziesem, byłym prezesem firmy Rockstar North. Rozmowa dotyczyła świeżo ujawnionego, nowego projektu twórcy, znanego pod roboczym tytułem Everywhere. Produkcja ma „zatrzeć granicę pomiędzy rzeczywistością a symulowanym światem” i pozwolić graczom na nieograniczone realizowanie własnych fantazji.
Na początku tygodnia dowiedzieliśmy się o zarejestrowaniu pięciu firm przez Lesliego Benziesa – byłego prezesa Rockstar North, który na początku zeszłego roku odszedł z firmy, a w kwietniu wytoczył proces dawnemu pracodawcy. Dziś, dzięki wywiadowi serwisu Polygon, poznaliśmy pierwsze szczegóły na temat nowego projektu twórcy. Produkcja pod roboczym tytułem Everywhere podąży śladami poprzednich dzieł Benziesa, skupiając się na swobodzie rozgrywki, aczkolwiek w nieco inny sposób, niż ma to miejsce w serii Grand Theft Auto. Tytuł ma – według słów dewelopera – „zatrzeć granicę pomiędzy rzeczywistością a symulowanym światem” i być nieskończenie rozwijającą się platformą, gdzie „gracze będą mogli być zabawiani i zabawiać innych”.
Tego typu zapewnienia trudno uznać za konkretne, ale świadczą o sporej ambicji twórców. Potwierdza to pozostała treść informacji prasowej. Tekst zdaje się wskazywać na duże znaczenie wykorzystanej technologii, przede wszystkim Amazon Lumberyard, darmowego silnika opartego na popularnym CryEngine i ściśle powiązanego z AWS (Amazon Web Services), takimi jak Twitch czy Amazon GameLift (pozwalająca na tworzenie dedykowanych serwerów dla gier), o którym usłyszeliśmy w zeszłym miesiącu w kontekście Star Citizen. Wypada zauważyć, że Benzies wspomina o „licznych wątkach i postaciach” obok tych tworzonych przez samych użytkowników, nie ma więc mowy o czymś w rodzaju Minecrafta, gdzie niemal całą otoczkę świata tworzą sami gracze. Niemniej deweloper podkreśla, że tytuł ma być mniej „restrykcyjny” od dotychczasowych produkcji, pozwalając użytkownikom na swobodne przeżywanie ich fantazji, zamiast ograniczonych przygód przygotowanych przez twórców.
W podobnym tonie wypowiedział się Matthew Smith, który wraz z Colinem Entwistlem ponownie dołączył do Benziesa (wcześniej współpracowali z nim jako członkowie Rockstar North). Podkreśla, że Everywhere nie da się przyporządkować do jakiejkolwiek kategorii w obrębie istniejącej klasyfikacji gier. Zapewnienie to ambitne i twórcy nie ukrywają swoich ogromnych aspiracji. Trzydziestoosobowy zespół nienazwanego studia pracuje w Edynburgu od drugiej połowy 2016 roku i pragnie poszerzyć horyzonty gier, czerpiąc inspiracje – według Benziesa – raczej z rzeczywistego świata niż z innych produkcji. Niestety, zapewne jeszcze przez długi czas nie poznamy szczegółów dotyczących tej rzekomej rewolucji.