Everspace 2 bez multiplayera. Ruszyła zbiórka na Kickstarterze
Na Kickstarterze rozpoczęła się zbiórka pieniędzy na Everspace 2. Przy okazji studio Rockfish Games podzieliło się kolejnymi szczegółami na temat kontynuacji kosmicznej strzelanki z 2017 roku. Potwierdzono też brak trybu wieloosobowego.
Zgodnie z zapowiedzią, dziś ruszyła kampania crowdfundingowa Everspace 2 na Kickstarterze. Studio Rockfish Games planuje zebrać 450 tysięcy euro do 4 listopada. Przewidziano też cele dodatkowe, ale jak na razie nie zdradzono nic na ich temat. Akcję promuje nowy filmik w serwisie YouTube – możecie go obejrzeć poniżej.
- Producent/wydawca: Rockfish Games
- Gatunek: kosmiczny shooter z otwartym światem
- Platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 2020 r. (Wczesny dostęp Steama); 2021 r.
- Inne: kontynuacja kosmicznej strzelanki z 2017 roku; rezygnacja z elementów roguelike na rzecz w pełni otwartego świata, rozbudowa statku rodem z gier RPG i Diablo
Everspace 2 to nieco nietypowa kontynuacja. Pierwsza część była kosmicznym shooterem z elementami roguelike oraz piękną oprawą wizualną i zyskała pewien rozgłos oraz uznanie krytyków. Dwójka także zaoferuje strzelanie w kosmosie i równie olśniewającą grafikę, jednak tym razem twórcy skupią się na otwartym świecie pełnym zawartości. Do tego dojdą elementy znane z RPG, jak również z looter shooterów. W grze znajdziemy wiele modeli statków, które będziemy mogli swobodnie ulepszać, by dostosować je do naszych preferencji bądź spróbować stworzyć coś nowego. To wszystko zostanie dodane do zręcznościowej zabawy statkiem, jakiej mogliśmy posmakować w jedynce. Całość uzupełni fabuła stworzona we współpracy z Joshuą Rubinem, który ma na swoim koncie m.in. scenariusze do The Walking Dead: Michonne, Assassin’s Creed II oraz Destiny.
Poprzednia odsłona odniosła spory sukces jak na dzieło niezależnego zespołu i twórcy zapewniają, że stać ich na produkcję Everspace 2. Po co więc kampania na Kickstarterze? Studio tłumaczy swoją decyzję chęcią zaangażowania fanów od początku w produkcję tytułu, bo choć najważniejsze elementy są już absolutnie pewne, wiele innych to wciąż głównie pomysły. Zespół zwraca uwagę na możliwość przeprowadzenia zamkniętych testów dla osób rzeczywiście zainteresowanych tytułem (czytaj: skłonnych dopłacić za możliwość sprawdzenia go). W przypadku pierwszego Everspace pozwoliło to na wydanie względnie dopracowanej wersji alfa w ramach wczesnego dostępu. To przełożyło się nie tylko na udany debiut jedynki, ale też wyróżnienie jej jako jednego z najlepiej dopracowanych tytułów opuszczających Steam Early Access w 2017 roku. Krótko mówiąc, Kickstarter ma pomóc twórcom stworzyć jak najlepszą grę ze wsparciem fanów.
Rzecz jasna, obietnice jakości to nie jedyna zachęta do zainwestowania w drugie Everspace. Rockfish Games przewidziało bonusy dla osób, które przeznaczą określoną sumę na produkcję. W zależności od przesłanej kwoty, będą to m.in. comiesięczne aktualizacje o postępach prac, wzmianki w grze, fizyczne wydania Everspace 2, możliwość stworzenia własnego bossa, dostęp do dwugodzinnego dema oraz zamkniętych testów czy wreszcie wycieczka do siedziby studia w Hamburgu. Twórcy mają też „szalone pomysły” na cele dodatkowe i niewykluczone, że mogą okazać się one wystarczającym powodem do zainwestowania w dwójkę. Nie liczcie jednak na choćby namiastkę trybu sieciowego. Autorzy jasno stwierdzili, że nie przewidują niczego poza zabawą dla jednego gracza.
Jak na razie twórcom udało się zdobyć nieco ponad 25 tysięcy dolarów w ciągu kilku godzin od rozpoczęcia zbiórki. Nie zapowiada się więc, by udało się dobić do kwoty docelowej już pierwszego dnia, niemniej jeszcze nic straconego. Everspace 2 trafi na Steama w ramach Wczesnego dostępu w przyszłym roku, a w następnym zadebiutuje na komputerach osobistych oraz konsolach.