Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 grudnia 2013, 10:48

EverQuest Next Landmark – podstawowe założenia rozgrywki omówione na nowym zwiastunie

W sieci pojawił się nowy zwiastun EverQuest Next Landmark. Deweloper omawia na nim podstawowe elementy rozgrywki w owym tytule, ilustrując je fragmentami gameplaya. Zapraszamy do obejrzenia materiału z polskimi napisami.

Chociaż o powstawaniu EverQuest Next Landmark wiemy już od dosyć dawna, przez długi czas nie do końca wiadomo było, czego możemy spodziewać się po tej „przystawce” do EverQuest Next – na przykład ile będzie w niej rasowego MMORPG, a ile sandboksu w stylu Minecrafta. Na szczęście twórcy najwyraźniej są świadomi niepewności, jaką budzi ich projekt, bowiem w sieci pojawił się poświęcony mu nowy film, zatytułowany wymownie What is EverQuest Next Landmark. Zapraszamy do oglądania – przygotowaliśmy polskie napisy do tego materiału:

Trwające niespełna pięć minut wideo ma postać dziennika dewelopera, w którym Dave Georgeson ze studia Sony Online Entertainment opowiada o podstawowych elementach rozgrywki w omawianym tytule. Na pierwszy plan wysuwa się tutaj budowanie i kształtowanie terenu – pokazano różne narzędzia i możliwości, jakie oferują, na przykładzie rozmaitych konstrukcji, takich jak domy czy wieże. Drugie miejsce zajmuje eksploracja licznych światów, podczas której przyjdzie nam szukać rozmaitych przedmiotów (lub planów pozwalających na samodzielne ich wytworzenie), a także walczyć z potworami.

Dowiedzieliśmy się także, że Landmark będzie stale rozbudowywany o kolejne rozwiązania i mechanizmy do dyspozycji graczy, wyznaczające coraz bardziej zaawansowane postępy w procesie produkcyjnym właściwego EverQuest Next – obiecano na przykład narzędzia fabularne czy funkcje PvP. Co więcej, wiemy, że tytuł będzie dysponował czymś na kształt domu aukcyjnego – nazwanego Player Studio – w którym wytworzone przez nas dobra zaoferujemy innym graczom za prawdziwe pieniądze.

Zaiste, w EverQuest Next Landmark nie powinno zabraknąć pola do popisu dla wszystkich amatorów konstruowania, budowania i rzeźbienia. - EverQuest Next Landmark – podstawowe założenia rozgrywki omówione na nowym zwiastunie - wiadomość - 2013-12-09
Zaiste, w EverQuest Next Landmark nie powinno zabraknąć pola do popisu dla wszystkich amatorów konstruowania, budowania i rzeźbienia.

Niestety, film nie ujawnił informacji na temat tego, kiedy możemy spodziewać się premiery omawianej produkcji, ani kiedy dokładnie wystartują jej testy alfa lub beta. Nie ulega jednak wątpliwości – zgodnie z tym, co głosi oficjalne FAQ – że nastąpi to najpóźniej 28 lutego 2014 roku w przypadku alfy i najdalej 31 marca, jeśli chodzi o zamkniętą betę. Jeśli jesteście zainteresowani przetestowaniem tej pozycji, zapraszamy do odrębnej wiadomości, w której szerzej omówiliśmy temat testów. Na koniec przypomnijmy, że EverQuest Next Landmark powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, podczas gdy właściwym EverQuest Next cieszyć będą się również posiadacze PlayStation 4.

Zapis polskiej linii dialogowej z filmu

Czym jest EverQuest Next Landmark

Landmark może być niebezpiecznym miejscem.

Nie tylko ze względu na sam świat, w którym istnieje ryzyko spadnięcia z klifu, spłonięcia czy utopienia się.

Są tu też potwory, które występują właściwie wszędzie.

Świat jest wielki, a eksplorując go, na każdym kroku natrafisz na rozmaite zagrożenia i wyzwania.

Jednak będziesz chciał go eskplorować, bo w ten sposób znajdziesz różne przedmioty lub nauczysz się, jak je robić.

Kiedy zaś nauczysz się ich używać, otrzymasz nowe zdolności, takie jak atakowanie, latanie czy ulepszanie wyposażenia.

Będziesz też mógł dodatkowo ulepszać i rozwijać te umiejętności na różne sposoby.

Mamy tu więc mnóstwo eksploracji, ku której skłania wiele powodów, a także solidną progresję w grze.

W Landmark będą też narzędzia budowania, które dadzą Ci możliwości, jakich nigdy nie miałeś.

Narzędzia zaprojektowano tak, by nie były skomplikowane, toteż każdy może ich użyć i stworzyć dzięki nim coś niezwykłego.

Dla przykładu - może postawimy szybko budynek?

Albo wieżę?

Tudzież bramę?

Możesz też spuszczać rampy pod dowolnymi kątami.

A może chciałbyś kształtować świat?

Przeobraźmy budynek w nasz dom.

Landmark to także raj dla odkrywców.

Mamy tu krocie światów zamieszkanych przez miliony graczy.

Co więcej, nie jesteś uwiązany do jednego miejsca - możesz swobodnie przemieszczać się od świata do świata.

Możesz dzięki temu badać unikatowe kontynenty i podziemia, ulegające nieustannym przekształceniom z rąk graczy.

Powstają w ten sposób coraz to nowe cuda. Daje to gigantyczną, wręcz nieskończoną skalę uniwersum.

Być może jesteś typem gracza, który ceni sobie chwałę i bogactwo - w Landmark nie brakuje i tego.

Tworząc, budując, odkrywajac, walcząc i oddając się funkcjom społecznym, zyskujesz tytuły, osiągnięcia, odznaki i inne tego typu wyznaczniki statusu.

A jeśli nakręca Cię bogactwo, będziesz mógł zarabiać pieniądze dwoma sposobami.

Pierwszy dotyczy witualnej fortuny - na rynku będziesz mógł sprzedawać rzeczy, które znalazłeś lub stworzyłeś.

Jeśli zaś interesują Cię prawdziwe pieniądze, stworzone przez siebie przedmioty będziesz mógł sprzedać innym graczom przez Player Studio.

To tylko początek. Kiedy będziesz grał w Landmark, w tym samym czasie będziemy tworzyli EverQuest Next.

Tym samym wszystkie narzędzia i mechanizmy, które wykreujemy, trafią od razu w Wasze ręce w Landmark.

Narzędzia do kontroli SI, mechanizmy fabularne i dialogowe, funkcje PvP - to wszystko zostanie oddane do Waszej dyspozycji.

Zatem będziecie w stanie tworzyć to samo co my.

Po raz pierwszy zdarza się, żebyście grali w jedną grę, jednocześnie przyczyniając się do powstawania drugiej.

Będziecie mieli te same narzędzia i takie same możliwości jak my, deweloperzy.

Będziecie wędrować, walczyć - grać - w takich światach, jakie tylko możecie sobie wyobrazić.

Testy alfa Landmarka będą przełomem.

A jaki znak Ty postawisz?

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej