Europejski rynek jest warty więcej od amerykańskiego
Według szacunków koncernu Activision, europejski rynek gier video jest w chwili obecnej wart więcej od rynku amerykańskiego. Różnica nie jest może wielka (10,4 mld dolarów do 10.1 mld dolarów), niemniej jednak fakt ten powinien dać do myślenia wielu firmom traktującym Stary Kontynent po macoszemu.
Według szacunków koncernu Activision, europejski rynek gier video jest w chwili obecnej wart więcej od rynku amerykańskiego. Różnica nie jest może wielka (10,4 mld dolarów do 10.1 mld dolarów), niemniej jednak fakt ten powinien dać do myślenia wielu firmom traktującym Stary Kontynent po macoszemu.
Trzeba jednak uczciwie przyznać, że jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest w chwili obecnej silna pozycja brytyjskiego funta szterlinga w stosunku do amerykańskiego dolara. Warto przy tej okazji nadmienić, że rynek brytyjski jest najprężniej działającym rynkiem w Europie, a przez to najbardziej liczącym się we wszelakich zestawieniach.
Jednak nawet pomimo tego faktu, odpowiedzialny za dokonanie tych obliczeń wiceprezes Activision, Will Kassoy uważa, że pod koniec żywota obecnej generacji konsol więcej gier będzie sprzedawać się poza granicami Stanów Zjednoczonych. W roku 2007 40% gier sprzedawanych było poza granicami USA. Tendencja jest zwyżkowa, wobec czego wkrótce liczba ta powinna wynosić 60%.
Powyższe stanowisko zostało zaprezentowane w trakcie branżowej konferencji MI6.