Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 grudnia 2015, 11:35

Euro Truck Simulator 2 z pełną wersją narzędzi moderskich

Studio SCS Software udostępniło narzędzia moderskie SCS Blender Tools w wersji 1.0 dla gry Euro Truck Simulator 2. Ponadto zapowiedziano też wprowadzenie wsparcia dla Steam Workshop.

Od premiery gry Euro Truck Simulator 2 minęły już ponad 3 lata i w tym czasie produkcja doczekała się sporej liczby modów oraz zawartości stworzonej przez użytkowników. Tymczasem twórcy ze studia SCS Software w końcu opublikowali pełną wersję narzędzi moderskich SCS Blender Tools. Zespół dobrze zdaje sobie sprawę, że nastąpiło to bardzo późno, niemniej w ogłoszeniu w serwisie Steam stwierdzono, że zarówno Euro Truck Simulator 2, jak i nadciągające American Truck Simulator to gry o „sporej długowieczności” i studio zamierza ulepszać oba te tytuły przez lata. Potwierdza to wcześniejsze oświadczenia SCS, w których deklarowano rozwijanie ETS2 przez 4-5 lat po premierze ATS.

Deweloperzy doceniają twórczość fanowską i poważnie rozważają związane z nią możliwości. - Euro Truck Simulator 2 z pełną wersją narzędzi moderskich - wiadomość - 2015-12-28
Deweloperzy doceniają twórczość fanowską i poważnie rozważają związane z nią możliwości.

Drugim powodem podanym przez deweloperów jest chęć sprawdzenia „nowych możliwości związanych z twórczością użytkowników”, co wynika z zainspirowania się polityką firmy Valve (SCS wspomniało o takich produkcjach, jak Counter-Strike: Global Offensive czy Team Fortress 2). Wraz z zapowiedzianym w tym samym ogłoszeniu wsparciu dla Steam Workshop zespół SCS pragnąłby umożliwić autorom najlepszej zawartości fanowskiej udostępnianie swoich dzieł przez „kanały oficjalne” (wspomniano nawet o zastosowaniu specyficznego modelu biznesowego, by owa twórczość mogła stać się częścią podstawowej gry). Do tego jednak potrzebny jest zespół narzędzi ściśle kontrolowany przez deweloperów oraz umożliwiający szybkie i sprawne ponowne wstawianie obiektów przy – jak przyznano w ogłoszeniu – dość częstych zmianach formatów gier SCS.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej