Freedom Planet 2 - zapowiedziano kontynuację dwuwymiarowej platformówki zespołu GalaxyTrail
Studio GalaxyTrail zapowiedziało Freedom Planet 2, czyli kontynuację udanej retro platformówki z ubiegłego roku.
Wydana w zeszłym roku gra Freedom Planet okazała się wyśmienitą retro platformówką, która skutecznie odtworzyła styl rozgrywki i klimat produkcji z 16-bitowej konsoli Sega Mega Drive, w tym zwłaszcza kilku pierwszych odsłon cyklu Sonic. Tytuł musiał również sprzedać się całkiem dobrze, gdyż jego autorzy, czyli ludzie ze studia GalaxyTrail, właśnie ogłosili, że pracują nad kontynuacją, która zatytułowana została po prostu Freedom Planet 2. Obecnie w planach jest tylko wersja pecetowa, choć niewykluczone, że gra trafi także na inne platformy. Premiera ma nastąpić za dwa lata, a w połowie 2017 roku odbędą się zakrojone na szeroką skalę beta testy.
Pierwsze Freedom Planet zostało zaprojektowane tak, aby wiernie symulowało gry z Sega Mega Drive. W przypadku kontynuacji autorzy zamierzają jednak pójść inną drogą i chcą opracować tytuł, który nie będzie ograniczony możliwościami tej 16-bitowej konsoli. Oznaczać to będzie nie tylko wyraźnie ładniejszą grafikę, ale również znacznie większe poziomy i liczne ulepszenia mechanizmów rozgrywki.
Fabuła Freedom Planet 2 obracać się będzie wokół potężnej smoczycy imieniem Merga, która ostatnie stulecia spędziła uwięziona na dnie oceanu. W momencie rozpoczęcia kampanii zostanie ona uwolniona i szybko doprowadzi do wybuchu wojny o przyszłość całej krainy Avalice. W grze powrócą wszystkie trzy grywalne bohaterki znane z pierwszej części, czyli Lilac, Carol oraz Milla i każda z nich posiadać będzie unikalne zdolności specjalne.
Gra pozostanie dwuwymiarową platformówką, która skoncentruje się na eksploracji map oraz toczeniu bitew za pomocą oferującego sporą swobodę akcji akrobatycznego systemu walki. Badając zwyczaje graczy przy przechodzeniu pierwszej części, autorzy odkryli, że połowa z nich starała się przebrnąć przez plansze w szaleńczym tempie, podczas gdy reszta wolała powolne przeszukiwanie każdego skrawka mapy, tak aby zgromadzić wszystkie przedmioty. Dlatego kampania we Freedom Planet 2 zostanie zaprojektowana tak, aby wspierała oba te style zabawy.
Nie zabraknie także licznych zmian i ulepszeń. Zamiast tradycyjnego systemu wybierania jednego z kilku poziomów trudności, gra pozwoli zbierać specjalne kryształy umożliwiające modyfikację parametrów rozgrywki, takich jak ilość żyć czy siłę ataków postaci. Dzięki temu gracze otrzymają opcję ułatwienia sobie przejścia najcięższych fragmentów, ale jednocześnie trzeba będzie sobie na to zapracować eksploracją.
Inną nowością będzie mechanika blokowania ataków za pomocą tarczy energetycznej. Bohaterki będą potrafiły ją utrzymać tylko przez ułamek sekundy, więc właściwe wykorzystanie tej mocy wymagać ma doskonałego refleksu. Ciekawie zapowiada się także system wskrzeszania postaci. Po tym jak nasza bohaterka polegnie nie zostaniemy zmuszeni do powtarzania mapy od ostatniego punktu zapisu stanu gry. Zamiast tego otrzymamy opcję zużycia jednego życia do odrodzenia postaci w tym samym miejscu, w którym padła. Okaże się to zwłaszcza przydatne w przypadku długich starć z bossami.