Enter the Gungeon sprzedało się w ponad 200 tys. egzemplarzy
Zespół Dodge Roll Games pochwalił się, że w ciągu pierwszego tygodnia od premiery strzelanki Enter the Gungeon sprzedaż gry przekroczyła 200 tysięcy egzemplarzy.
Ludzie ze studia Dodge Roll Games mają powody do zadowolenia. Strzelanka Enter the Gungeon, czyli wydana tydzień temu debiutancka produkcja zespołu, okazała się sporym sukcesem. Deweloperzy właśnie pochwali się, że w ciągu pierwszego tygodnia od premiery udało im się sprzedać ponad 200 tysięcy egzemplarzy gry. Na tę liczbę składają się wersje na PC oraz PlayStation 4. Według serwisu Steamspy, edycja komputerowa poradziła sobie znacznie lepiej i na nią przypadło 75% całej sprzedaży.
Wynik ponad 200 tysięcy egzemplarzy w pierwszym tygodniu od premiery jest imponującym osiągnięciem dla nowego zespołu. W jego skład wchodzi pięciu weteranów branży, ale nie ma wśród nich żadnych sław.
Gra pełnymi garściami czerpie z odskulowych strzelanek, ale dorzuca do tego sporo współczesnych rozwiązań, co daje interesujący efekt końcowy. Jak to bywa w przypadku tego gatunku, fabuła jest prosta jak drut i stanowi jedynie pretekst do zabawy. Wcielamy się w bohatera (jednego z kilku do wyboru), który w poszukiwaniu legendarnej broni, mogącej zmieniać przeszłość, wyrusza w podróż na obcą planetę. Tam trafia do tytułowego Gungeonu, czyli wielopoziomowej prastarej świątyni, zapełnionej przeciwnikami i pułapkami.
Akcję obserwujemy z lotu ptaka, a zabawa sprowadza się głównie do eksplorowania map i walki z wrogami, wśród których nie brakuje potężnych bossów. Poziomy i wyzwania generowane są losowo, więc zawsze czekają na nas nowe przygody. System walki wzorowany jest na klasycznych rozwiązaniach gier shoot 'em up korzystających z dwóch gałek analogowych, pozwalając na swobodne celowanie niezależnie od kierunku ruchu postaci.
Enter the Gungeon zaprojektowano dla osób pragnących prawdziwych wyzwań. Gra jest bardzo trudna, głównie z powodu małej odporności bohatera na obrażenia. Ten aspekt ma bezpośrednie przełożenie na mechanizmy rozgrywki, które kładą duży nacisk na wykorzystywanie elementów otoczenia jako osłon. Sporo z nich musimy zresztą stworzyć samemu, np. przewracając stoły. Ponadto postać potrafi wykonywać szybki przewrót, zapewniający chwilową niewrażliwość na ataki.