autor: Tomasz Pyzioł
Endless Ages - hybrydowy MMOcRPG
Ponownie mamy okazję przedstawiać nową grę z gatunku massive multiplayer online. Tym razem na śmiały pomysł wpadł kilkuosobowy zespół z Florydy, zamierzając stworzyć prawdziwą sieciową mieszankę różnych gatunkowo gier zawartą w projekcie Endless Ages. Prace nad grą trwają już blisko 3 lata, a wstępna data premiery ustalona został na kwiecień 2002.
Ponownie mamy okazję przedstawiać nową grę z gatunku massive multiplayer online. Tym razem na śmiały pomysł wpadł kilkuosobowy zespół z Florydy, zamierzając stworzyć prawdziwą sieciową mieszankę różnych gatunkowo gier zawartą w projekcie Endless Ages. Prace nad grą trwają już blisko 3 lata, a wstępna data premiery ustalona został na kwiecień 2002.
Po Endless Ages tmożemy spodziewać się niezwykłego połączenia FPS, taktycznych gier akcji, symulatorów lotu oraz, czego nie może zabraknąć w MMO, wielu elementów RPG. Gra wyróżnia się wśród innych tego typu tytułów zagnieżdżonym środowiskiem, na dzień dzisiejszy reprezentującym 100 milom kwadratowym wirtualnego terenu, przy czym cały świat ładuje się jednorazowo, co niestety wymaga wysokiej klasy sprzętu komputerowego. Nic więc dziwnego, że minimalne wymagania sprzętowe to Pentium II 400MHz z 64MB RAM i akceleratorem 3D.
Zasady walki oparte będą na rywalizacji w czasie rzeczywistym, zamiast pseudo turowego modelu stosowanego w EverQuest czy Anarchy Online. Gracze będą mogli zaopatrzyć się w różnorodne pojazdy, łącznie z okrętami, łodziami podwodnymi, statkami kosmicznymi, transportowcami czy maszynami górniczymi. Postacie nie są jednak zdefiniowane przez umiejętności i profesje, których mogą się uczyć podczas gry, pozostawiając decyzję graczom. Rzecz jasna za grę trzeba będzie zapłacić miesięczny abonament w wysokości ok. 10$.