Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 maja 2023, 18:10

Embracer stracił umowę za 2 mld dolarów, notowania firmy ostro w dół

Embracer Group na ostatniej prostej straciło partnera strategicznego, z którym od wielu miesięcy miało być „dogadane”. Szwedzki gigant tym samym nie zawarł umowy opiewającej na dwa miliardy dolarów.

Źródło fot. Embracer Group.
i

Jak donosi portal Axios, fiaskiem zakończyła się próba podpisania strategicznej umowy z niewymienioną z nazwy firmą podjęta przez Embracer Group, szwedzkiego giganta działającego m.in. w branży gier wideo. Negocjacje miały zakończyć się nagle i niespodziewanie, po wielu miesiącach intensywnych rozmów.

Zaskakujące fiasko

Embracer zdradził, że ustne zobowiązanie do zawarcia „długoterminowej współpracy o charakterze strategicznym” przez omawiany podmiot miało zostać złożone jeszcze w październiku 2022 roku.

  • Proces negocjacji miał znajdować się niemal na ostatniej prostej.
  • Umowa partnerska, w ramach której Embracer Group weszłoby w ścisłą współpracę z nieogłoszoną firmą, opiewała na kwotę 2 miliardów dolarów – co sugeruje, że przedmiotem negocjacji było przedsiębiorstwo o ugruntowanej pozycji.
  • Temat niedoszłego partnerstwa z tajemniczym podmiotem miał zostać ostatecznie zamknięty we wtorkowy wieczór – ku zaskoczeniu giganta.
  • Szwedzi zdradzili, że choć upadek transakcji był niespodziewany, to już sam proces negocjacji przebiegał znacznie dłużej, niż tego oczekiwano.

Bolesny cios dla giganta

W obliczu nieudanego przedsięwzięcia notowania grupy Embracer na giełdzie spadły dziś rano o ponad 40%.

Co więcej, holding obniżył prognozę zysków na przyszły rok (rzekomo z powodu opóźnień gier), z przedziału 965 mln – 1,3 mld dolarów aż do 655–840 mln dolarów.

Warto przypomnieć, że grupa Embracer w ostatnich latach dość intensywnie nabywała liczne studia deweloperskie oraz prawa do growych marek. Przed rokiem wykupiła m.in. Crystal Dynamics, Eidos Montreal oraz Square Enix Montreal.

Ponadto do holdingu należą takie podmioty jak Deep Silver, 3D Realms, Gearbox Software, 4A Games, Saber Interactive czy polskie Flying Wild Hog.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej