autor: Łukasz Szliselman
Electronic Arts zwalnia – PopCap Vancouver i Quicklime Games zamknięte
Zwolnień w firmie Electronic Arts ciąg dalszy. Tym razem dotknęły one pracowników PopCap Vancouver i Quicklime Games, a same studia zamknięto. Możliwe, że w ostatnim czasie firma podziękowała za współpracę nawet ośmiuset osobom.
Od jakiegoś czasu zrobiło się głośno na temat przemian w firmie Electronic Arts. W tym roku doszło do zamknięcia kilku oddziałów podległych EA, w wyniku czego sporo osób pożegnało się z pracą. Niestety to nie koniec zwolnień. Elektronicy wydali oficjalne oświadczenie, potwierdzające ostatnie redukcje:
W ostatnich tygodniach, EA dostosowało strukturę organizacyjną do zmiany priorytetów, dotyczących nowych technologii i urządzeń mobilnych. Wymusiło to podjęcie niełatwej decyzji, o redukcji składu kilku oddziałów. Jesteśmy ogromnie wdzięczni wszystkim pracownikom za ich wkład – koledzy i przyjaciele będą tęsknić za tymi, którzy opuszczają EA.
Choć trudne, takie zmiany są niezbędne, ponieważ chcemy dostarczać wspaniałe gry i udowadniać graczom z całego świata, że warto spędzać z nami czas.
Wśród ostatnio zamkniętych studiów podległych EA znalazło się Quicklime Games (Need for Speed World) oraz oddział PopCap w Vancouver (Plants vs Zombies). Część załogi tej drugiej ekipy przejdzie do innych oddziałów PopCap, ale większość została bez pracy.
Firma nie podaje dokładnych liczb, ale serwis Kotaku podejrzewa, że niedawne zwolnienia mogły dotknąć aż 10% pracowników, co oznaczałoby około 800 osób. Wciąż niepotwierdzone są także pogłoski o zamknięciu oddziału EA Partners – współpracującego z niezależnymi firmami – choć w obliczu najświeższych doniesień zyskują one na wiarygodności. Ponadto niedawno dowiedzieliśmy się, że pracę straciło sporo członków studia Playfish, twórców gier casualowych i mobilnych. EA pożegnało także dotychczasowego prezesa, gdy w zeszłym miesiącu John Riccitiello zrezygnował ze stanowiska.
To trudne czasy dla Electronic Arts. Ile osób straci jeszcze pracę, zanim firma uzna, że jest gotowa do tworzenia wspaniałych gier?