autor: Konrad Serafiński
Electronic Arts bez konferencji na E3 2019
Firma Electronic Arts przedstawiła wstępny plan tegorocznej odsłony imprezy EA PLAY, która od czterech lat towarzyszy targom E3. Wydawca zrezygnował z konferencji prasowej. Zamiast tego gracze otrzymają więcej materiałów z najnowszych gier.
Firma Electronic Arts zdradziła kilka szczegółów dotyczących czwartej odsłony EA PLAY. Tegoroczna edycja (która podobnie jak poprzednie towarzyszy targom E3) odbędzie się w dniach 7-9 czerwca, ale zabraknie podczas niej konferencji prasowej, do której przyzwyczaił nas wydawca. Zamiast tego, EA ma w planach wprowadzić szereg transmisji na żywo i nadawać je przez pierwsze dwa dni imprezy. Podczas emitowania materiałów, gracze mają poznać najświeższe wiadomości o grach oraz materiały zza kulis prac nad poszczególnymi tytułami.
Targi E3 przyzwyczaiły graczy do organizowanych przez największe firmy konferencji. Na scenie występowali twórcy, którzy zapowiadali zbliżające się tytuły, a na dużym ekranie wyświetlane były premierowe zwiastuny. Przypomnijmy, że EA nie jest pierwszym wydawcą, który zrezygnował z konferencji podczas zbliżającego się E3. Wcześniej taką informację podało Sony, które w ogóle nie pojawi się w Los Angeles.
„Elektronicy” chcą wynagrodzić graczom brak konferencji większą ilością dostępnych w sieci materiałów. Jak sami tłumaczą - podczas EA PLAY chcą skupić się stricte na grach:
W tym roku będzie mniej gadania i więcej gier, a cała impreza skupi się na tym, co dla EA PLAY jest najważniejsze: na społeczności graczy i grach, które uwielbiają. Impreza rozpocznie się w piątkowy wieczór, 7 czerwca 2019, od zupełnie nowego wydarzenia otwierającego EA PLAY. W tym roku rezygnujemy z konferencji prasowej, którą zastąpimy szeregiem transmisji na żywo. Będziemy je nadawać przez pierwsze dwa dni imprezy, pokazując wszystko, co chcieliście zobaczyć – więcej materiałów z gier oraz prace zespołów twórców.
Strefa FanFest EA PLAY zostanie uruchomiona w weekend 8-9 czerwca. Podczas niej gracze będą mogli samodzielnie ograć nadchodzące tytuły. Na fanów, którzy nie przybędą osobiście, czekać będą najświeższe materiały z gier - wszystkie do obejrzenia na oficjalnej stronie internetowej firmy. Czyżbyśmy byli świadkami zakończenia pewnej epoki? Czy konferencje prasowe wielkich wydawców za jakiś czas zupełnie znikną na rzecz udostępniania najnowszych treści w sieci?