Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 kwietnia 2025, 20:35

autor: Michał Harat

Elden Ring: Nightreign zrewolucjonizuje walkę łukiem w grach FromSoftware. Nowa klasa postaci zrobiła ogromne wrażenie na społeczności

FromSoftware zaprezentowało nową klasę postaci, która będzie dostępna w Elden Ring: Nightreign. Ironeye to łucznik o nieprzeciętnych umiejętnościach, dzięki któremu walka dystansowa nabierze rumieńców.

Źródło fot. FromSoftware
i

Choć łuk raczej dla nikogo nie stanowi pierwszego wyboru w żadnej grze z rodziny „Soulsborne”, w której jest dostępny, to Elden Ring Nightreign ma ambicję to zmienić. Nowy zwiastun gry przedstawia bowiem Ironeye – postać skoncentrowaną na walce na dystans, której dynamiczne ruchy i spektakularne ataki sprawiają, że łuk po raz pierwszy ma szansę stać się pełnoprawnym, głównym orężem w grze studia FromSoftware.

Ironeye – parkour, szalone riposty i świdrujące strzały

W przeciwieństwie do Elden Ringa jako takiego, Nightreign stawia na bardziej kompaktowe doświadczenie. Zamiast budować postać od podstaw, a jej klasę traktować jako coś, co ma ułatwić bądź utrudnić start, gracze wybiorą build, który następnie rozwiną w trakcie danej sesji.

Ironeye to mistrz łuku, a jego arsenał składa się z wyjątkowych umiejętności. Wśród nich wyróżnia się strzał przebijający wielu przeciwników, wywołujący świdrujący wir powietrzny, raniący oponentów wokół (możecie zobaczyć tę umiejętność w akcji na powyższym trailerze). Innym ciekawym atakiem, który możemy podziwiać w nowym materiale wideo, jest miotanie wieloma strzałami naraz, by skutecznie radzić sobie z grupami przeciwników.

FromSoftware

Jak wynika z komentarzy pod filmem i na oficjalnym profilu gry na X – największe emocje wśród graczy budzi jednak możliwość zadawania ciosów krytycznych za pomocą łuku. Ironeye potrafi osłabić przeciwnika precyzyjnym strzałem, a następnie wykończyć go brutalnym „backstabem”, podczas którego wykorzystuje on tkwiącą we wrogu strzałę. Do tego dochodzą też nowe, parkourowe opcje mobilności, takie jak efektowne ślizgi i bieganie po ścianach, które czynią tę postać niezwykle zwinną i nieprzewidywalną.

FromSoftware

Społeczność entuzjastów Nightreign wydaje się ukontentowana tym, co pokazano w zwiastunie – szczególnie, że podczas trwających niedawnych testów, z których materiały obiegły Internet, ta klasa postaci nie była dostępna. W komentarzach gracze najczęściej podkreślają, jak płynnie i efektownie prezentują się nowe mechaniki – furorę robi też wspomniany „backstab” (choć mechanika ta była możliwa wcześniej do zaobserwowania, to dopiero tutaj widzimy ją w wykonaniu „specjalisty”). To pierwszy raz, kiedy build dystansowy wykorzystujący łuk w grze FromSoftware wygląda na w pełni grywalną, a nawet całkiem ekscytującą opcję.

Dla przypomnienia – Elden Ring Nightreign zadebiutuje 30 maja 2025 roku na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej