autor: Radosław Grabowski
Eksperyment Sony Online Entertainment z brakiem abonamentu w grze MMOcRPG
Marka Star Wars Galaxies i The Matrix Online, a przede wszystkim bardzo popularna saga EverQuest – oto tytuły, dzięki którym firma Sony Online Entertainment zajmuje czołowe miejsce w świecie produktów z gatunku MMOcRPG. Dotąd owa korporacja pobierała od użytkowników pieniądze za korzystanie ze swoich sieciowych gier, ale w przyszłości zamierza nieco zboczyć z dotychczasowego rynkowego szlaku.
Marka Star Wars Galaxies i The Matrix Online, a przede wszystkim bardzo popularna saga EverQuest – oto tytuły, dzięki którym firma Sony Online Entertainment zajmuje czołowe miejsce w świecie produktów z gatunku MMOcRPG. Dotąd owa korporacja pobierała od użytkowników pieniądze za korzystanie ze swoich sieciowych gier, ale w przyszłości zamierza nieco zboczyć z dotychczasowego rynkowego szlaku.
Prezes John Smedley ujawnił bowiem właśnie, iż jesienią 2006 roku SOE wypuści pozycję, pozwalającą na prowadzenie w Internecie zabawy całkowicie za darmo, czyli po prostu bez uiszczania regularnych opłat abonamentowych. Warto zauważyć, że twórcy tajemniczej gry chcą ponoć nieustannie ulepszać swoje dzieło już po premierze, systematycznie implementując dodatkowe rodzaje broni, nowe lokacje, bonusowe przedmioty etc.