autor: Maciej Piotrowski
Eidos Interactive w finansowym dołku
Ubiegły rok dla firmy Eidos Interactive zakończył się bardzo pomyślnie – przyniósł on spółce 13,9 miliona funtów zysku. Po tegorocznych premierach gier takich jak Hitman: Contracts, Championship Manager Season 03/04, Tomb Raider: The Angel of Darkness czy Legacy of Kain: Defiance można było przypuszczać, że i w bieżącym roku wyniki będą podobne. Niestety rzeczywistość okazała się bardzo brutalna. Z opublikowanego 15 września 2004 wstępnego bilansu rocznego wynika, że spółka zanotowała 2 miliony funtów straty.
Ubiegły rok dla firmy Eidos Interactive zakończył się bardzo pomyślnie – przyniósł on spółce 13,9 miliona funtów zysku. Po tegorocznych premierach gier takich jak Hitman: Contracts, Championship Manager Season 03/04, Tomb Raider: The Angel of Darkness czy Legacy of Kain: Defiance można było przypuszczać, że i w bieżącym roku wyniki będą podobne. Niestety rzeczywistość okazała się bardzo brutalna. Z opublikowanego 15 września 2004 wstępnego bilansu rocznego wynika, że spółka zanotowała 2 miliony funtów straty.
Eidos wskazuje na dwa czynniki, które miały bezpośredni wpływ na taki stan finansów firmy. Po pierwsze okazało się, że ilość sprzedanych egzemplarzy gier jest o wiele niższa od planowanej. Liczono, że w tym roku hitami okażą się Hitman: Contracts, Legacy of Kain: Defiance, nie wspominając już o Tomb Raider: The Angel of Darkness. Jak wiadomo ta sztuka udała się tylko pierwszej z wymienionych gier – sprzedano ją w 1,7 milionach egzemplarzy.
Drugim czynnikiem jest to, iż w bilansie miał się znaleźć dochód pochodzący ze sprzedaży ShellShock: Nam ’67. Trzeba wyraźnie podkreślić „miał” , gdyż się nie znalazł. Zarząd spółki przeniósł bowiem datę premiery tej gry na wrzesień 2004. Zapewne po opublikowaniu tego raportu znowu pojawią się plotki o wykupieniu Eidos Interactive przez Ubi Soft Entertainment - francuskiego giganta.