autor: Krzysztof Bartnik
Earth 2160 w produkcji!
Zuxxez Entertainment, oprócz opóźnienia Polan II, ma dla nas również dobre informacje – otóż na odświeżonej witrynie tej firmy pojawiła się specjalna podstrona poświęcona grze Earth 2160 – kolejnej strategii czasu rzeczywistego z tej znanej serii, którą stworzyli polscy programiści z zespołu Reality Pump Studios.
Zuxxez Entertainment, oprócz opóźnienia Polan II, ma dla nas również dobre informacje – otóż na odświeżonej witrynie tej firmy pojawiła się specjalna podstrona poświęcona grze Earth 2160 – kolejnej strategii czasu rzeczywistego z tej znanej serii, którą stworzyli polscy programiści z zespołu Reality Pump Studios.
Fabuła gry rozgrywa się po zniszczeniu Ziemi. Przywódcy Euroasian Dynasty wraz ze swoimi zwolennikami ewakuowali się z niebieskiej planety, dzięki wcześniejszemu wybudowaniu gwiezdnej floty. Po raz kolejny zostaną jednak zaatakowani przez siły UCS (teraz wyłącznie składające się z robotów i cyborgów), których celem (po zabiciu wszystkich ludzi) jest podbicie całego systemu słonecznego. Po katastrofie, nowego miejsca do życia będzie również szukało społeczeństwo Lunar Corporation, jednak pozostałe frakcje nie mają zamiaru spokojnie patrzeć na ich pokojową egzystencję. W Earth 2160 pojawią się również Obcy, których obudził lądujący na Marsie statek UCS – teraz będą chcieli założyć nowe bazy w całym układzie i na nowo odzyskać panowanie nad galaktyką...
Rozgrywka będzie toczyła się na kilku planetach i księżycach – trafimy na Marsa czy na Triton (księżyc Neptuna), będziemy walczyć na Tytanie (księżyc Saturna) czy satelicie Jupitera o nazwie Io. Autorzy zapowiadają rozbudowane drzewo technologiczne, pozwalające nam na równoległe prowadzenie kilku badań nad nowymi wynalazkami, a także świetne efekty audio-wizualne oparte na silniku Earth III wykorzystującym najnowsze efekty graficzne.
W pełnej wersji pojawią się również tzw. agenci. Będą to gwiezdni najemnicy i korsarze, którzy za odpowiednią sumę przyłączą się do naszych szeregów i pomogą nam w walce. Każdy z nich posiądzie inne właściwości – jeden pomoże w rozwoju technologicznym, inny w dowodzeniu oddziałami czy podniesieniu ilości wydobywanego surowca.
Autorzy Earth 2160 zapowiadają w sumie 28 misji podzielonych na cztery kampanie. Nie zabraknie również rozbudowanych opcji rozgrywki wieloosobowej (cztery tryby – m.in. skirmish), a także zupełnie nowej ścieżki dźwiękowej (30 utworów skomponowanych przez Orkiestrę Mannheim-Heidelberg z Niemiec).
Premiera gry została zapowiedziana (dopiero...) na pierwszy kwartał 2004 roku. Polskim wydawcą gry będzie firma TopWare, zaś po więcej informacji zapraszam na oficjalną stronę gry oraz witrynę producenta.