EA pracuje nad adaptacją pierwszej księgi Boskiej Komedii
Informacje przedstawione przez serwis Videogaming247 pod koniec października okazały się mieć wiele wspólnego z rzeczywistością. Electronic Arts faktycznie planuje wydanie gry będącej adaptacją pierwszej księgi Boskiej Komedii, średniowiecznego dzieła autorstwa Dante Alighieri. W opublikowanej właśnie oficjalnej notatce prasowej możemy przeczytać, że developingiem tej niewątpliwie oryginalnej propozycji zajmie się nie kto inny, jak EA Redwood Shores, twórcy świetnie przyjętego Dead Space.
Informacje przedstawione przez serwis Videogaming247 pod koniec października okazały się mieć wiele wspólnego z rzeczywistością. Electronic Arts faktycznie planuje wydanie gry będącej adaptacją pierwszej księgi Boskiej Komedii, średniowiecznego dzieła autorstwa Dante Alighieri. W opublikowanej właśnie oficjalnej notatce prasowej możemy przeczytać, że developingiem tej niewątpliwie oryginalnej propozycji zajmie się nie kto inny, jak EA Redwood Shores, twórcy świetnie przyjętego Dead Space.
Produkcja będzie należeć do gatunku przygodowych gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Studio EA Redwood Shores nie odbiegnie zatem zbyt poważnie od konwencji przyjętej przy produkcji Dead Space. Można nawet zakładać, że postara się przenieść do Dante’s Inferno część rozwiązań technologicznych zastosowanych w przygodach Isaaca Clarke’a. Jednym z największych atutów gry będzie zapewne klimat, którego ułamka możemy doznać oglądając pierwszy zwiastun dzieła, dostępny na łamach jego oficjalnego serwisu internetowego. Na koniec warto zauważyć, że na podstawie Dante’s Inferno wyprodukowany zostanie także obraz kinowy. O prawa do ekranizacji gry walczą obecnie największe amerykańskie wytwórnie filmowe.
Boska komedia to średniowieczny tryptyk (powstały w latach 1307 – 1321), uważany powszechnie za dogłębną interpretację ówczesnego świata. Na ten epicki poemat składają się trzy księgi: Inferno (Piekło), Purgatorio (Czyściec) i Paradiso (Raj), ukazujące podróż Dantego przez każdy z wymienionych światów zmarłych. Według Alighieri Inferno, na podstawie której powstaje gra, jawi się jako ogromny stożek, zwężający się ku dołowi. Podzielony jest on na dziewięć okręgów piekielnych, w których przebywają coraz to więksi grzesznicy. Na samym dole, u wierzchołka tego odwróconego stożka, zasiada sam Lucyfer.