EA DICE prezentuje drugą generację silnika Frostbite
Studio deweloperskie EA DICE poinformowało w trakcie nowoorleańskiej konferencji Siggraph 2009 o postępach w pracach nad silnikiem graficznym Frostbite 2. Jego ostatnia odsłona napędza takie gry, jak Battlefield: Bad Company i Battlefield 1943, a w niedalekiej przyszłości usprawnioną wersję będziemy mogli przetestować w Battlefield: Bad Company 2.
Studio deweloperskie EA DICE poinformowało w trakcie nowoorleańskiej konferencji Siggraph 2009 o postępach w pracach nad silnikiem graficznym Frostbite 2, o którym wspominaliśmy po raz pierwszy jeszcze w kwietniu bieżącego roku. Jego ostatnia odsłona napędza takie gry, jak Battlefield: Bad Company i Battlefield 1943, a w niedalekiej przyszłości usprawnioną wersję będziemy mogli przetestować w Battlefield: Bad Company 2 (PC, X360, PS3).
Silnik Frostbite 2 – technika Compute Shader (1000 źródeł światła).
Silnik oprócz współpracy z konsolami Xbox 360 i PlayStation oferować będzie wsparcie dla bibliotek DirectX 10.1 i DirectX 11, robiąc dodatkowo użytek z wielordzeniowych procesorów z rodzaju Intel Core i7. Z tego też powodu jego implementacja w kolejnych grach EA DICE uzależniona jest w pełni od pojawienia się komputerowego sprzętu wykorzystującego wymienione technologie. Aktualnie pracownicy studia rozbudowują silnik o kolejne efekty stanowiące podstawę DirectX 11 – w tym techniki Compute Shader oraz opartą na niej Deferred Shading (efekty możecie podziwiać na zamieszczonym powyżej zrzucie ekranowym).
W tym miejscu możecie się zapoznać z dokumentem stanowiącym podstawę prezentacji silnika, która odbyła się w trakcie wspomnianej już konferencji Siggraph 2009.