"e-Dystrybucja wyprze płyty w ciągu pięciu lat", twierdzi Jamie MacDonald z SCE
Jamie MacDonald, wiceprezes Sony Computer Entartainment Worldwide Studios Europe, stwierdził w wywiadzie udzielonym serwisowi Gameindustry, że jest przekonany, iż systemy e-Dystrybucji wyprą z rynku płytę, tradycyjny nośnik danych, w ciągu najbliższych pięciu lat.
Jamie MacDonald, wiceprezes Sony Computer Entartainment Worldwide Studios Europe, stwierdził w wywiadzie udzielonym serwisowi Gameindustry, że jest przekonany, iż systemy e-Dystrybucji wyprą z rynku płytę, tradycyjny nośnik danych, w ciągu najbliższych pięciu lat.
MacDonald oznajmił, że takowy zwrot jest nieunikniony – głównym jego powodem będzie ciągły wzrost kosztów związanych z produkcją gier. Odbije się to oczywiście na procesie develepingu oraz sposobie dystrybucji. „Wydaje mi się, że w ciągu pięciu lat zdecydowana większość pozycji nie będzie już wydawana na płytach”, powiedział MacDonald. „System e-Dystrybucji otwiera przed nami wiele możliwości – oznacza bowiem, że możesz kontaktować się ze swoim klientem w różny sposób i do tego wiele razy. Jest to zatem całkowite przeciwieństwo dotychczasowej formy zakupu gry, kiedy to klient stykał się ze sprzedawcą tylko w momencie dokonania zakupu. W czasach sprzedaży pojedynczych przedmiotów, gier podzielonych na epizody oraz reklam zamieszczanych w grach istnieje wiele okazji, by odświeżyć kontakt z nabywcą. Jest to coś nowego dla nas, producentów – pewnego rodzaju zadanie, które powinniśmy wykonać jak najlepiej”.
MacDonald odniósł się również do Blu-ray’a. Stwierdził, że ilość danych, które aktualnie są wymagane w przypadku gier wydawanych na konsole nowej generacji skutecznie opóźnia moment nadejścia pełnoprawnej e-Dystrybucji. Najpopularniejsze obecnie łącza internetowe są po prostu zbyt wolne, by zapewnić bezproblemową możliwość nabywania kolejnych gier tą drogą. Dlatego też sieciowa dystrybucja dóbr rozwinie się dopiero za kilka lat.
Przypomnijmy, że do e-Dystrybucji odwoływało się już wiele osób należących do tzw. przemysłu growego. Byli to m.in. Ken Kutaragi oraz Izumi Kawanishi, który opisywał takowy system przeznaczony dla konsoli PSP. Phil Harrison twierdził natomiast, że jest w stanie wyobrazić sobie sytuację, kiedy to PlayStation 4 nie posiadałoby żadnego fizycznego napędu optycznego.