autor: Tomasz Pyzioł
Dystrybucja gier Disney Interactive - wyjaśnienia
Kolejne zamieszanie na rodzimym rynku dystrybutorów wywołała firma Disney Interactive. W piątek aż dwóch polskich dystrybutorów (Licomp EMPIK Multimedia i CD Projekt) przyznało się do podpisania umowy dystrybucyjnej z tym zasłużonym skądinąd producentem gier dla najmłodszych. Na zaistniałą sytuację jako pierwsi zareagowali przedstawiciele firmy LEM, wystosowując sprostowanie prasowe. CD Projekt jak na razie nie zabrał głosu w tej drażliwej sprawie.
Kolejne zamieszanie na rodzimym rynku dystrybutorów wywołała firma Disney Interactive. W piątek aż dwóch polskich dystrybutorów (Licomp EMPIK Multimedia i CD Projekt) przyznało się do podpisania umowy dystrybucyjnej z tym zasłużonym skądinąd producentem gier dla najmłodszych. Na zaistniałą sytuację jako pierwsi zareagowali przedstawiciele firmy LEM, wystosowując sprostowanie prasowe. CD Projekt jak na razie nie zabrał głosu w tej drażliwej sprawie.
„W związku z niejasną sytuacją wynikającą z ostatnich doniesień dotyczących wyłącznej dystrybucji gier firmy Disney Interactive w Polsce przez 2 dystrybutorów, śpieszę Państwu donieść, że firma Licomp EMPIK Multimedia miesiąc temu podpisała kontrakt z wyżej wymienionym producentem. Na mocy kontraktu jesteśmy wyłącznym dystrybutorem 12 tytułów z serii Disney na terenie Polski.(...)” - pisze przedstawiciel firmy LEM. „Pragnę przypomnieć wszystkim Państwu i mocno podkreślić fakt, że od ponad 3 lat firma Licomp EMPIK Multimedia jest wyłącznym dystrybutorem gier z serii Disney na dostępne konsole - PlayStation, PlayStation 2, GameBoy Color i GameBoy Advance, dzięki ścisłej współpracy z francuskim koncernem multimedialnym, firmą Ubi Soft.(...)”
Wygląda więc na to, iż nieporozumienie wynikło jedynie z nadmiernej interpretacji umowy przez jednego z dystrybutorów. Jak na razie wiadomo, że LEM wyda dwanaście gier Disney’a, a CD Projekt przyznaje się do dwóch tytułów (Atlantyda Zaginiony Ląd: Próba Ognia, oraz Extremely Goofy Skateboarding). Wśród gier z LEM’u, już na Mikołaja do sprzedaży trafią pierwsze trzy tytuły: Disney's The Lion King II: Simba's Pride, Disney/Pixar Toy Story 2: Activity Centre' oraz Disney's Hercules Action Game, wszystkie przystępnej cenie 24,90 zł. W styczniu ukażą się następne cztery tytuły: Tarzan Jungle Tumble, Mulan Mah Jong, Toy Story 2: Cone Chaos oraz Disney/Pixar Toy Story 2: Luggage Lunacy, w cenie 19,90 zł za tytuł.
Na luty, w związku z wejściem do polskich kin najnowszego filmu wytwórni Walta Disney'a pt.: ,,Potwory i Spółka'' (ang. ,,Monsters, Inc'') ukaże się specjalna seria gier - Monsters, Inc (pol. Potwory i Spółka). Będą to 4 różne tytuły, a zainstalowanie ich wszystkich razem na komputerze umożliwi dostęp do jeszcze jednej, dodatkowej, piątej części serii przygód milusińskich potworków. Każda z nich kosztować będzie 24,90 zł.