Dying Light 2 - Techland pokazuje nowy gameplay oraz rodzaje potworów
Studio Techland podzieliło się kolejnymi detalami Dying Light 2: Stay Human podczas pokazu z cyklu Dying 2 Know. Tym razem skupiono się na przeciwnikach, których spotkamy w grze.
- Techland w kolejnej odsłonie swojego programu Dying 2 Know przedstawił nowy gameplay Dying Light 2, skupiający się na aspekcie skradania.
- Deweloperzy zaprezentowali również rodzaje potworów, które staną nam na drodze w czasie rozgrywki.
Do premiery Dying Light 2 zostało już tylko kilka miesięcy. Studio Techland podzieliło się więc kolejnymi szczegółami swojej produkcji w programie Dying 2 Know, gdzie poszczególni członkowie zespołu opowiadają o procesie powstawania gry. Tym razem na tapet wzięto potwory, z jakimi przyjdzie nam się mierzyć na ulicach (i w budynkach) Miasta. Zanim przejdziemy do zarażonych, wypadałoby opisać, co znalazło się na pokazanym fragmencie rozgrywki.
Gameplay prezentuje sceny, w których protagonista Aiden Caldwell wraz ze sprzymierzeńcem zakradają się do opanowanego przez zombie szpitala. Ich celem jest zdobycie specjalnych opasek pokazujących stan zarażenia (co jest dość przydatne, jeśli chcesz wiedzieć, czy twój kompan przemieni się w bestię podczas misji). Fragment rozgrywki pokazuje głównie elementy skradankowe (+ trochę parkouru). Podczas zaprezentowanej akcji możemy zobaczyć dynamikę takich sekwencji — Aiden w sytuacji zagrożenia musi poruszać się w kucki i musi robić to ekstremalnie cicho, często z wykorzystaniem otoczenia (np. chowając się pod stół w kryzysowej sytuacji). Główny projektant Dying Light 2, Tymon Smektała, podkreślił, że za dnia w wielu budynkach będzie roić się od zarażonych, co poskutkuje „pewną śmiercią”, lecz mechanikę skradania ulepszono na tyle, że będzie można przekradać się niepostrzeżenie.
Przejdźmy do naszych zombie. Podczas programu twórcy starannie unikali tej nazwy. Z technicznego punktu widzenia mają rację: przeciwnicy nie są nieumarłymi, lecz chorymi ludźmi. Jednak ich wygląd oraz sposób poruszania się do złudzenia przypomina popkulturowy obraz klasycznych zombie. Choć nie wszystkich, bo potworów jest kilka rodzajów:
- Volatile: szybki i zwinny, choć bez specjalnych umiejętności.
- Biter: osłabiony słonecznym światłem Volatile, przypomina klasyczne, powolne zombie.
- Demolisher: wielki i silny, potrafi rzucać obiektami.
- Renevant: posiada kolce na swoich plecach.
- Banshee: atakuje skacząc z góry, posiada wielkie, nieproporcjonalne do reszty ciała pazury.
- Howler: potrafi zaalarmować resztę zarażonych o naszej obecności.
Na koniec programu Dying 2 Know zapowiedziano, że w następnej odsłonie ekipa z Techlandu przedstawi szczegóły dotyczące stylów walki, craftingu, a także aspektu, który wyróżnia gry z serii DL — przyjrzymy się bliżej parkourowi.
Przypomnijmy, że Dying Light 2 zadebiutuje 7 grudnia na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xboksie One oraz Xboksie Series X/S. Wszystkie wydania zaoferują pełną polską wersję językową (napisy + dialogi).