Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 listopada 2002, 09:33

Duża kasa, komercja i gry...

Niedawno informowaliśmy o multimilionowych kontraktach dotyczących The Sims Online, w wyniku których w świecie gry pojawią się restauracje giganta fast-foodów, firmy McDonald’s oraz komputery oparte o procesor Pentium IV firmy Intel. Z kolei dziś informujemy, iż firmy Ubi Soft Entertainment oraz Microsoft ogłosiły, iż w grze Tom Clancy's Splinter Cell na konsolę Xbox, pojawi się napój SoBe Adrenaline Rush, a Sam Fisher, główny bohater gry będzie wykorzystywał palmtopa firmy Palm, Inc. Jest to najlepszy dowód, iż duże firmy i koncerny spostrzegły, iż gry nie gorzej niż popularne filmy fabularne (np. słynne kontrakty na samochody, zegarki czy telefony komórkowe Jamesa Bonda), nadają się do reklamowania swych produktów. Naturalnie w przyszłości zaowocuje to coraz częstszym przemycaniem do gier reklam. Czy to dobrze? Z punktu widzenia producenta i wydawcy gry na pewno tak, ale z punktu widze

Niedawno informowaliśmy o multimilionowych kontraktach dotyczących The Sims Online, w wyniku których w świecie gry pojawią się restauracje giganta fast-foodów, firmy McDonald’s oraz komputery oparte o procesor Pentium IV firmy Intel. Z kolei dziś informujemy, iż firmy Ubi Soft Entertainment oraz Microsoft ogłosiły, iż w grze Tom Clancy's Splinter Cell na konsolę Xbox, pojawi się napój SoBe Adrenaline Rush, a Sam Fisher, główny bohater gry będzie wykorzystywał palmtopa firmy Palm, Inc. Jest to najlepszy dowód, iż duże firmy i koncerny spostrzegły, iż gry nie gorzej niż popularne filmy fabularne (np. słynne kontrakty na samochody, zegarki czy telefony komórkowe Jamesa Bonda), nadają się do reklamowania swych produktów. Naturalnie w przyszłości zaowocuje to coraz częstszym przemycaniem do gier reklam. Czy to dobrze? Z punktu widzenia producenta i wydawcy gry na pewno tak, ale z punktu widzenia konsumenta, gracza.....nie jestem pewien... zalatuje tu komercją... Wydaje się jednak, że tego nie da się uniknąć, w końcu tu chodzi o zarobek.

Pełną informację prasową znajdziecie tutaj, zaś na oficjalnej stronie SoBe możecie oglądnąć reklamę gry Tom Clancy's Splinter Cell w wersji na konsolę Xbox.

Tom Clancy's Splinter Cell to gra akcji inspirowana twórczością Toma Clancyego oraz książkami z serii NetForce opowiadającymi o cyberterroryzmie, tajnych agencjach rządowych i zadaniach wykonywanych na ich zlecenie. W odróżnieniu od wielu poprzednich gier z serii Tom Clancy's, gdzie główny nacisk położono na dowodzenie oddziałem i rozgrywkę zespołową, Splinter Cell to gra skupiająca się wokół jednej postaci. Gracz staje się tajnym agentem (Sam Fisher), członkiem jednej z tzw. „grup cieni” nazwanej „Third Echelon”, wchodzącej w skład NSA (National Security Agency). Na wykonanie czeka czternaście ultra-tajnych zadań polegających najczęściej na likwidacji wyjątkowo niebezpiecznych wrogów, niszczeniu dokumentów i tajnych instalacji. Autorzy oddali do dyspozycji grających asortyment trzynastu broni, jednak w Splinter Cell najważniejsza jest nie siła ognia, lecz sztuka infiltracji, to tzw. „stealth-action game”. Oprawa graficzna gry wykonana została przy użyciu najdoskonalszego obecnie, trójwymiarowego silnika graficznego Unreala. Akcja przedstawiona jest z perspektywy trzeciej osoby.

Oficjalna strona gry.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej