Twórcy „kaszubskiego” RPG chwalą się kreatorem postaci; zajawka gameplayu
Po ciepłym przyjęciu, z jakim spotkała się zapowiedź polskiej gry Dungeons of the Amber Griffin, osadzonej na fantastycznych Kaszubach, jej twórcy poszli za ciosem i zaprezentowali kreator postaci, a także zajawkę gameplayu.
Nasze rodzime studio Frozengem bez dwóch zdań kuje żelazo, póki gorące. Po raczej pozytywnych reakcjach na pierwszy zwiastun gry RPG Dungeons of the Amber Griffin, która ma zabrać nas na fantastyczne Kaszuby, twórcy zaprezentowali dwa kolejne materiały. Wczoraj do sieci trafił filmik prezentujący kreator postaci, a dziś – wideo demonstrujące podstawy gameplayu.
W pierwszym z nich (powyżej) można przyjrzeć się bliżej wszystkim dziewięciu zaplanowanym klasom postaci – polecam poczytać ich opisy – czyli rycerzowi (ricerz), barbarzyńcy (barch), łotrowi (dulas), myśliwemu (jachtôrz), druidowi (guslin), kapłanowi (żérca), magowi (maga), magowi bojowemu (kutin) oraz wolnemu chłopu (leman). Tworząc własnego herosa, określimy jego (lub jej) płeć i pochodzenie, a także przypiszemy dwa punkty umiejętności do jednego z czterech atrybutów, które będą decydowały o sprawności postaci w walce (siła, zręczność, kondycja, inteligencja).
W drugim filmiku (poniżej) zaprezentowano zaś pokrótce podstawy systemu walki. Widowiskowość starcia raczej nie wgniata w fotel, ale nie ma co skazywać gry na porażkę po zobaczeniu tak krótkiego fragmentu gameplayu – zresztą w tego typu dungeon crawlerach prezentacja pojedynków ma drugorzędne znaczenie.
Dla przypomnienia dodam, że premierę Dungeons of the Amber Griffin wstępnie zaplanowano na 2023 rok. 3 października, tj. podczas jesiennego Festiwalu Steam Next, powinna zaś zostać udostępniona wersja demo gry.
- Dungeons of the Amber Griffin na Steamie
- Oficjalna strona internetowa gry Dungeons of the Amber Griffin