Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2012, 11:17

autor: Adrian Werner

Drwale i traperzy kontra wilkołaki w niezależnej grze Sang-Froid

Studio Artifice ogłosiło, że gra Sang-Froid trafi do sprzedaży w przyszłym miesiącu. W tej niezależnej powieści wcielimy się w braci, którzy w środku kanadyjskiej głuszy będą musieli odpierać ataki sługusów diabła. Przy okazji wypuszczono też pierwszy zwiastun.

Drwale i traperzy kontra wilkołaki w niezależnej grze Sang-Froid - ilustracja #1
Czerwona flanela kontra wilcze futro.

Sang-Froid to obiecująca gra niezależna, w której dwóch braci zmierzy się z watahami wilkołaków. Jej autorzy, czyli ludzie ze studia Artifice, ogłosili właśnie, że produkcja trafi do sprzedaży w przyszłym miesiącu. Szykowana jest wyłącznie wersja na pecety.

Akcja gry toczyć się będzie w Kanadzie w XIX wieku. Fabuła opowie o losach dwóch braci, którzy spróbują ocalić własną siostrę ściganą przez samego Diabła. Bohaterowie będą musieli zapomnieć o dzielących ich różnicach i połączyć siły przeciwko wilkołakom, wendigo, duchom, opętanym zwierzętom i innym czyhającym na ich życie potworom. Opowieść pełnymi garściami czerpać będzie z bogatych wierzeń ludu Innuitów. Warto dodać, że scenariusz współtworzy pisarz Bryan Perro. Autor ten znany jest głównie z popularnej serii powieści fantasy Amos Daragon.

Sang-Froid będzie prawdziwym koktajlem gatunkowym i połączy elementy RPG, strategii i gry akcji. Każdej nocy Diabeł nasyłać będzie na nas hordy swoich sług. Naszym zadaniem ma być odpieranie kolejnych fal ataków na chatę w lesie i niedopuszczenie do porwania siostry. Dnie spędzimy na przygotowaniach do obrony, w tym zwłaszcza na zastawianiu rozmaitych pułapek, takich jak m.in. doły z kolcami, sidła czy siatki wypełnione ciężkimi kamieniami. Będziemy też mogli budować wieże strażnicze połączone system stalowych kabli, pozwalających na błyskawiczne przemieszanie się po rozległej mapie.

Zachód słońca zwiastować będzie przybycie bestii. Właściwe wykorzystanie wiatru niosącego zapach przynęty umożliwi nam zwabienie potworów wprost na zastawione pułapki. Z tymi monstrami, którym uda się przedostać, rozprawimy się za pomocą m.in. toporów i strzelb. Kluczową rolę w zabawie odegra strach. Przykładowo, ogień wywoła przerażenie u wilków i doprowadzi do chaosu w watasze, dzięki czemu łatwiej poradzimy sobie z ich wybiciem. Dlatego konieczne będzie zbieranie drewna na ogniska. Z dodatkową pomocą odrobiny oliwy możliwe ma być nawet tworzenie olbrzymich ścian ognia.

Sang-Froid pozwoli na wcielenie się w obu braci i każdy z nich posiadać będzie unikalne zdolności oraz talenty. Za sukcesy gra nagrodzi nas punktami doświadczenia, które wydamy na rozwój umiejętności bohaterów.

Drwale i traperzy kontra wilkołaki w niezależnej grze Sang-Froid - ilustracja #2
Drwale i traperzy kontra wilkołaki w niezależnej grze Sang-Froid - ilustracja #3

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej