Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 listopada 2012, 19:52

autor: Adrian Werner

Dreamfall Chapters bez systemu walki i struktury epizodycznej

Poznaliśmy wreszcie pierwsze konkrety odnośnie Dreamfall Chapters. Wśród nich znalazły się informacje, że gra powróci do przygodówkowych korzeni serii i porzuci dawne epizodyczne plany. Twórcy zapowiedzieli też, że zamierzają skorzystać z Kickstartera.

Screen z Dreamfall: The Longest Journey  - Dreamfall Chapters bez systemu walki i struktury epizodycznej - wiadomość - 2012-11-10
Screen z Dreamfall: The Longest Journey

Kilka dni temu informowaliśmy, że wreszcie ruszyły prace nad Dreamfall Chapters, czyli kontynuacji przygodówkowej serii zapoczątkowanej przez The Longest Journey. Wtedy twórcy poskąpili jednak konkretów i dopiero teraz ujawnili je serwisowi Eurogamer.

Informacje przekazane przez głównego projektanta Ragnara Tornquista powinny ucieszyć miłośników serii. Dreamfall Chapters będzie bowiem tradycyjną przygodówką z długą kampanią dla pojedynczego gracza i pozbawioną jakichkolwiek elementów sieciowych. Sterowanie odbywać się ma jak w typowych zręcznościówkach TPP, co może trochę zasmucić zwolenników interfejsu point-n-click. Za to w dobry nastrój powinna ich wprawić nowina o braku jakichkolwiek sekwencji walki.

Screen z Dreamfall: The Longest Journey. - Dreamfall Chapters bez systemu walki i struktury epizodycznej - wiadomość - 2012-11-10
Screen z Dreamfall: The Longest Journey.

Tworzące grę studio Red Thread Games chce wyprodukować godną kontynuacje serii i do tego potrzebuje swobody artystycznej. Dlatego podjęto decyzję o pominięciu wydawców. Zamiast tego zespół otrzymał grant od Norweskiego Instytutu Filmowego, a pozostałe środki zamierza uzyskać za pomocą Kickstartera. Autorzy porzucili dawne plany formuły epizodycznej i zamiast tego chcą zaoferować jedną dużą grę.

Dreamfall Chapters skoncentruje się po równo na zagadkach i eksploracji. Tornquist przyznaje, że jedną największych wad drugiej części serii było to, jak martwy wydawał się wirtualny świat i ma to zostać poprawione. Łamigłówek będzie być całkiem sporo, choć zostaną one rozłożone w kampanii tak, aby nie przerywały co kilka sekund opowieści. Jednocześnie wszystkie wyzwania logiczne mają być ściśle zintegrowane z fabułą, czego nie dało się powiedzieć o niektórych zagadkach w The Longest Journey.

Red Thread Games nie dysponuje dużymi środkami, więc Dreamfall Chapters powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Inne wersje, np. na tablety czy konsole, zostaną rozważone dopiero po ukończeniu edycji komputerowej. Jednocześnie warto na koniec dodać, ze studio nie powstało tylko dla tego jednego projektu i po jego ukończeniu zajmie się produkcją innych gier koncentrujących się na dobrej fabule.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej