autor: Piotr Bicki
Dragon’s Dogma Online – zapowiedziano sieciową odsłonę cyklu [Aktualizacja]
Firma Capcom oficjalnie zapowiedziała kolejną odsłonę cyklu Dragon’s Dogma – serii RPG-ów, której pierwsza część ujrzała światło dzienne w 2012 roku. Nowa gra koncentrować będzie się jednak na rozgrywkach sieciowych i dostępna ma być w modelu free-to-play jeszcze w tym roku.
AKTUALIZACJA: Okazuje się, że najprawdopodobniej nie będzie nam dane zagrać w Dragon’s Dogmę Online. Przedstawiciel brytyjskiego oddziału Capcomu poinformował na łamach serwisu Eurogamer, że nie ma planów wydania gry na terenie Stanów Zjednoczonych i Europy. Choć oczywiście niewykluczone, że japońska firma, kiedyś zmieni zdanie – na razie szanse na to wydają się jednak nikłe.
Przedstawiciele Capcomu potwierdzili, że trwają prace nad grą Dragon’s Dogmą Online – opartą na modelu free-to-play (a więc darmową) sieciową odsłoną serii RPG-ów, której pierwsza część ukazała się w 2012 roku. Z informacji zamieszczonych w najnowszym wydaniu japońskiego magazynu Famitsu wynika, że gracze trafią w niej do zupełnie nowej krainy zwanej Lestarią. Zgodnie z nazwą, tytuł koncentrować się będzie na zabawie multiplayerowej – istotnym elementem rozgrywki będzie więc wykonywanie wraz ze znajomymi rozmaitych zadań. Eksplorować świat będzie można w czteroosobowej drużynie, ale samotnicy będą mogli zastąpić żywych towarzyszy powracającymi w produkcji pionkami – sterowanymi przez sztuczną inteligencję postaciami, które są tworzone przez graczy lub rekrutowane w trakcie zabawy. Warto przy okazji zaznaczyć, że twórcy planują dodać z czasem misje przeznaczone nawet dla maksymalnie ośmiu użytkowników.
Tworząc własnego bohatera (lub towarzysza kierowanego przez komputer albo konsolę), będziemy mogli zdecydować się na jedną z czterech klas – fightera, huntera, priesta lub shield sage’a. Wybór nie będzie jednak ostateczny, bo w czasie zabawy będzie można zmienić typ postaci w dowolnym momencie. Sam system kreacji herosów doczekał się kilku usprawnień – wzrosła ponoć liczba elementów, na które gracz ma wpływ. Podróżujące z użytkownikami pionki będą mogły z kolei zająć się produkowaniem różnego rodzaju przedmiotów – w tym mikstur, broni oraz pancerzy. To nie wszystko, bo bohaterowie sterowani przez sztuczną inteligencję będą mogli połączyć siły, by na przykład przyspieszyć wykuwanie danej zbroi (zwiększając przy okazji jej jakość).
Po świecie Dragon’s Dogma Online gracze będą mogli się w miarę swobodnie poruszać – zaprojektowane przez deweloperów uniwersum ma mieć bowiem charakter otwarty i będzie rozszerzane za pośrednictwem publikowanych regularnie aktualizacji. Pojawią się też miasta, w których użytkownicy będą mogli poszukać towarzyszy czy po prostu porozmawiać. Lokacje takie mają pomieścić nawet sto osób.
Nad projektem czuwa Hiroyuki Kobayashi – jeden z głównych twórców poprzednich części (a także Devil May Cry’a 4 i Resident Evil 4), który w pracach nad Dragon’s Dogmą Online pełni rolę producenta wykonawczego. Reżyserem został Minae Matsukawa, a producentem Kent Kinoshita. Premiera gry zaplanowana jest na ten rok, choć nie podano konkretnej daty debiutu. Wiadomo natomiast, że produkcja ma się ukazać na PC oraz konsolach Sony – PlayStation 3 i PlayStation 4.