autor: Łukasz Szliselman
Dragon's Crown – 800 tysięcy kopii powędrowało do sklepów
Wydawca japońskiego RPG-a akcji Dragon's Crown pochwalił się, że od lipcowej premiery do sklepów trafiło 800 tysięcy egzemplarzy gry (PS3 i PS Vita). Całkiem nieźle poradził sobie również remake Persona 4, który w ciągu roku znalazł 700 tysięcy nabywców (PS Vita).
Firma Atlus poinformowała o sukcesach Dragon's Crown – niszowego (pod względem popularności, nie jakości) RPG-a akcji, przygotowanego przez japońskie studio Vanillaware. Produkcja zadebiutowała na świecie pod koniec lipca 2013 roku (w październiku trafiła również do Europy) na konsolach PlayStation 3 i PlayStation Vita. Od tego czasu wydawca rozesłał do sklepów ponad 800 tysięcy kopii gry.
Choć wynik ten nie równa się sprzedaży, to mimo wszystko jest do niej zbliżony – wszak sprzedawcy nie zamawialiby czegoś, co nie miałoby szansy się sprzedać. Poza tym nie uwzględniono tu rezultatów osiągniętych dzięki dystrybucji cyfrowej.
Niemały sukces odniósł również inny, ale podobny pod względem skali tytuł japońskiego wydawcy: Persona 4 – The Golden. Remake Persona 4 – hitu na PlayStation 2 – został wydany rok temu wyłącznie na PS Vita i do tej pory trafił do sklepów w liczbie 700 tysięcy egzemplarzy.
Dragon's Crown to dwuwymiarowe RPG akcji łączące elementy bijatyki, platformówki i gry typu jRPG. Gracz steruje jedną z sześciu postaci – elfką, krasnoludem, wojownikiem, amazonką, magiem lub czarodziejką – różniącymi się od siebie umiejętnościami i stylem walki. Miłośnicy multiplayera najwięcej frajdy mogą czerpać z czteroosobowego trybu współpracy, w którym gracze kierujący odmiennymi bohaterami wzajemnie się uzupełniają i wspierają w boju. Grę wyróżnia kolorowa, rysunkowa oprawa graficzna, przywodząca na myśl mangę. Między innymi z tych powodów Dragon's Crown oczarowało Robsona, o czym ze szczegółami opowiedział w swojej gameplayowej recenzji: