autor: Artur Falkowski
Doskonałe wyniki sprzedaży Ubisoftu
Firma Ubisoft ogłosiła finansowe wyniki sprzedaży za ostatni kwartał minionego roku fiskalnego (marzec 2006 – marzec 2007). Wygląda na to, że francuski wydawca wciąż rośnie w siłę, a kolejny rok będzie jeszcze bardziej owocny.
Firma Ubisoft ogłosiła finansowe wyniki sprzedaży za ostatni kwartał minionego roku fiskalnego (marzec 2006 – marzec 2007). Wygląda na to, że francuski wydawca wciąż rośnie w siłę, a kolejny rok będzie jeszcze bardziej owocny.
Zyski ze sprzedaży za pierwsze trzy miesiące tego roku przyniosły Ubisoftowi 197 milionów euro, co jest znacznym sukcesem w porównaniu ze 144 milionami uzyskanymi rok temu w analogicznym okresie. Łącząc ten wynik z poprzednimi raportami firmy ustalono, że wydawca zarobił w poprzednim roku fiskalnym 680 milionów euro, czyli o 133 miliony więcej niż poprzednio.
Sprzedaż produktów Ubisoftu w ostatnich miesiącach przerosła plany wydawcy o 45 milionów euro. Przyczyny tego dopatrywać można w sukcesie gier Tom Clancy’s Advanced Warfighter 2 na X360 (milion egzemplarzy sprzedanych od premiery) oraz wydanej na osiem platform sprzętowych produkcji Teenage Mutant Ninja Turtles, która sprzedała się w sumie w 1,1 miliona sztuk. Ponadto dużą popularnością cieszą się w dalszym ciągu gry wydane w poprzednich kwartałach minionego roku fiskalnego, w tym Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas (1,7 miliona sprzedanych egzemplarzy), tytuły na Wii, Rayman Raving Rabbids i Red Steel, które znalazły odpowiednio 830 i 950 tysięcy nabywców oraz seria gier traktujących o wirtualnych zwierzakach – Petz, która sprzedała się w 3,5 miliona egzemplarzy.
Świetne wyniki Ubisoftu w ciągu ostatnich trzech miesięcy zapewniły mu pozycję drugiego niezależnego wydawcy w Europie (pierwszego, jeżeli chodzi o produkcje na X360 i Wii) oraz trzeciego w Ameryce. Warto zauważyć, że udział francuskiej firmy w światowym rynku gier wideo wciąż wzrasta.
Przyszłość firmy również rysuje się w różowych barwach. Jak powiedział szef Ubisoftu, Yves Guillemot: „W okresie 2007-2008 nasza firma będzie miała najlepszy line-up w historii dzięki siedmiu kontynuacjom takich serii jak między innymi Brothers In Arms czy Splinter Cell oraz sześciu zupełnie nowym markom, w tym Assasin’s Creed , EndWar i Haze , a także czterem grom na licencji, takim jak Surf’s Up , Lost czy Naruto ”. Guillemot zapowiedział, że w najbliższych miesiącach Ubisoft postara się jeszcze bardziej rozbudować swoją ofertę gier dla tzw. casual players, wydając kolejne produkcje na konsole DS oraz Wii.