Doskonała sprzedaż exclusive'ów Sony (God of War, Uncharted 4)
Firma Sony podzieliła się wykresami sprzedaży gier God of War, Uncharted 4 i The Last of Us: Remastered. Każdy z tych tytułów poradził sobie na PlayStation 4 znacznie lepiej niż wcześniejsze produkcje z tych marek na PS3.
Firma Sony pochwaliła się sprzedażą swoich czołowych marek. Niestety, zrobiła to w formie wykresów zamiast liczb, więc nie poznaliśmy wyników konkretnych gier. To co pokazano wystarczy jednak, aby odnotować wyraźną tendencję zwyżkową w poszczególnych seriach.
Wykresy pokazują, że wydane w zeszłym roku na PlayStation 4 God of War rozeszło się już w ponad dziesięciu milionach egzemplarzy. God of War III na PS3 sporo brakuje do przekroczenia tego progu, a God of War II uzyskało na PS2 wynik poniżej pięciu mln.
Uncharted 4: A Thief's End sprzedało się mniej więcej o połowę lepiej niż Uncharted 3: Drake's Deception. Z kolei The Last of Us: Remastered znalazło na PS4 ponad 10 mln nabywców i tym samym poradziło sobie lepiej niż pierwsza wersja gry na PS3.
Sony pochwaliło się również ciepłym przyjęciem tych gier przez media branżowe. Według serwisu Metacritic zarówno Uncharted 4: A Thief’s End, jak i God of War uzyskały wyższe średnie ocen niż poprzednie odsłony marek wydane na PlayStation 3.
Jim Ryan, który w lutym tego roku został szefem Sony Interactive Entertainment, podkreślił, że firma będzie kontynuowała zwiększanie inwestycji w rozwój własnych zespołów. Obecnie korporacja dysponuje trzynastoma takimi studiami. Ta liczba ma zostać zwiększona, zarówno w sposób organiczny, jak i poprzez przejęcia deweloperów.
- Oficjalna strona Sony Interactive Entertainment
- Recenzja gry God of War – arcydzieło rzezi tylko na PS4
- God Of War - poradnik do gry
- Recenzja gry Uncharted 4: Kres złodzieja - najlepszy tytuł ekskluzywny na PS4
- Uncharted 4: Kres Złodzieja - poradnik do gry