Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 14 czerwca 2016, 12:06

autor: Adrian Werner

Dofus Touch - nadchodzi mobilna wersja klasycznego pecetowego MMORPG Dofus

Studio Ankama Games rozpoczęło w kanadzie testy Dofus Touch, czyli mobilnej wersji klasycznego pecetowego MMORPG Dofus, które jest regularnie rozwijane od 2004 roku. Tytuł dostępny będzie w modelu free-to-play.

Wkrótce gracze mobilni otrzymają okazję do zagrania w jedno z najdłużej działających pecetowych MMORPG. Francuskie studio Ankama wypuściło właśnie w kanadyjskim App Store, w ramach tzw. soft-launcha, testową wersję Dofus Touch, czyli konwersji gry, która rozpoczęła żywot jako produkcja przeglądarkowa w 2004 roku.

Dofus Touch przeniesie nas do bajkowej krainy fantasy, która ukazana zostanie za pomocą ślicznej dwuwymiarowej oprawy graficznej utrzymanej w mocno kreskówkowym stylu. Produkcja będzie typowym MMORPG, z dużym otwartym światem, bogactwem profesji i zadań oraz licznymi opcjami społecznościowymi. Walka rozgrywana ma być w systemie turowym, oferującym całkiem rozbudowaną warstwę taktyczną.

Pomimo zmienionej nazwy, Dofus Touch to dokładnie ta sama gra, co na pecetach. Autorzy nie zamierzają łączyć serwerów z powodu zmian w modelu ekonomicznym i nowego systemu sterowania, dopasowanego do potrzeb ekranów dotykowych. Poza tym jednak wydanie mobilne zaoferuje ten sam świat i mechanizmy rozgrywki. W dniu premiery wszystko to odpowiadać ma wersji z patcha 2.40, będącego najnowszą łatką dla wydania komputerowego.

Oznacza to, że otrzymamy gigantyczną produkcję. Już w dniu premiery imponowała ona rozmiarami, a potem przez ponad dekadę była regularnie rozbudowywana i ulepszana. Przez te długie lata bawiło się w nią ponad 25 mln osób, a nawet dzisiaj może się pochwalić 1,5 mln subskrybentów. Popularność gry sprawiła, że doczekała się ona wielu produkcji pobocznych, z których kilka (DOFUS: Battles i Krosmaster Arena) ukazało się także na rynku mobilnym.

Dofus Touch zmierza na urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android i wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami, który zastąpi znany z pecetów abonament. Premiera światowa powinna nastąpić w najbliższych miesiącach.

Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej