Dodatkowe informacje o NGP - kwestie żywotności baterii, ceny oraz nośnika gier
Od oficjalnej zapowiedzi NGP – następcy PSP – minęło już ponad dziesięć godzin. W tym czasie zachodnie serwisy branżowe zdołały dotrzeć do przedstawicieli Sony z zamiarem uzyskania od nich szeregu dodatkowych informacji na temat konsoli.
Od oficjalnej zapowiedzi NGP – następcy PSP – minęło już ponad dziesięć godzin. W tym czasie zachodnie serwisy branżowe zdołały dotrzeć do przedstawicieli Sony z zamiarem uzyskania od nich szeregu dodatkowych informacji na temat konsoli. Wśród zweryfikowanych tematów znalazła się m.in. żywotność baterii, nośnik na jakim zapisywane będą gry, cena urządzenia, a także kwestia deweloperów zaangażowanych w produkcję gier.
Źródłem większości nowych szczegółów jest Shuhei Yoshida, szef Sony Worldwide Studios, który wziął udział w rozmach z redakcjami m.in. Game Informera i serwisu 1UP. I tak, okazuje się, że mimo zdecydowanie większych możliwości, a także wyposażenia konsoli w większy, 5-calowy i dotykowy ekran, akumulator wbudowany w NGP zapewni platformie żywotność na poziomie porównywalnym z PSP.
Oznacza to, że w zależności od sposobu korzystania z konsoli, jednokrotne naładowanie baterii pozwoli na korzystanie z NGP przez okres od kilku (3-4) do około 10 godzin. Mimo że nie jest to rezultat imponujący, to jednak z pewnością uspokoi on te osoby, którym wydawało się, że większość czasu z NGP spędzą jednak przypięci do gniazdka. Niestety, Yoshida nie mógł ujawnić dodatkowych informacji w kontekście ceny NGP. Przyznał jednak, że Sony postara się ją ustalić na poziomie, który zadowoli wszystkich. Z pewnością nie będzie to kwota w wysokości 599 dolarów, którą szef SWS zdecydowanie odrzucił.
Kolejna sprawa dotyczy nośnika danych, na którym zapisywane będą gry, które znajdziemy na półkach sklepowych. Jak już doskonale wiemy, jego rolę pełnić będą specjalne kartridże, najprawdopodobniej w formacie stworzonym specjalnie na potrzeby NGP (aby ograniczyć w możliwie największym stopniu piractwo). Z uwagi na ciągły rozwój PlayStation Network, a także fakt, że cyfrowa dystrybucja ma coraz większą liczbę oddanych fanów, Sony nie zamierza jednak rezygnować z publikowania gier także w takiej postaci.
Dlatego też gry, które będą trafiały na fizyczny nośnik, automatycznie będą również oferowane w formie cyfrowej za sprawą PSN. Konsola sama w sobie posiadać będzie dwa sloty – jeden na kartridże z grami (na których swoją drogą będzie można zapisywać stany gier), a drugi na karty pamięci (to na nich zostaną zainstalowane gry pobrane z PSN, zapisywana będzie muzyka, filmy, komiksy itd.). W tym drugim przypadku zapewne również będziemy mieć do czynienia ze specjalnym typem pamięci, przystosowanym konkretnie pod NGP.
Ponadto Yoshida potwierdził, że gry wydawane na NGP oferować będą pełne wsparcie dla Trofeów, czyli nagród przyznawanych graczom za wykonywanie określonych zadań (system będzie w pełni współpracować z kontem PlayStation Network). Bardzo możliwe jest też, że Trofea trafią też do gier sprzedawanych w ramach usługi PlayStation Suite (dystrybucja cyfrowa dla NGP i smartfonów wyposażonych w system Android).
Na łamach Game Informera opublikowana została oficjalna specyfikacja techniczna NGP. Stanowi ona potwierdzenie i poszerzenie danych z informacji, którą przedstawiliśmy Wam wczoraj w charakterze plotki. Odsyłamy Was również do dzisiejszej zapowiedzi konsoli, w której opisaliśmy szerzej większość najważniejszych cech i funkcji NGP. Sony stwierdziło przy tym kategorycznie, że wsparcie dla technologii 3G nie czyni z konsoli telefonu, w związku z czym nie będzie on oferować rozwiązań typowych dla komórek i smartfonów.
- Procesor: ARM Cortex-A9 (czterordzeniowy);
- Chip graficzny: SGX543MP4+;
- Wymiary: 182 x 18.6 x 83.5 milimetrów;
- Wyświetlacz: 5-calowy, dotykowy OLED o rozdzielczości 960 x 544 pikseli;
- Obraz, dźwięk: dwie kamery (frontowa i tylnia), wbudowane głośniki stereo, mikrofon;
- Sensory: żyroskop, akcelerometr (rozwiązania znane z SixAxisa/Dual Shocka 3);
- Inne: GPS, WiFi, 3G, Bluetooth 2.1, touch pad (z tyłu konsoli).
Na koniec zachęcamy Was do zapoznania się z listą deweloperów „third-party” (opublikował ją serwis Andriasang), którzy wyrazili zainteresowanie NGP i najprawdopodobniej pracują już lub też rozpoczną niedługo produkcję swoich pierwszych gier dedykowanych tej platformie. Znajdują się wśród nich studia z siedzibami w Japonii, Ameryce Północnej, a także Europy.
Japonia
- Acquire
- Alvion
- AQ Interactive
- Arc System Works
- Arika
- Artdink Corporation
- ASCII Media Works
- Capcom
- Chun Soft
- Codemasters Software Company
- Crafts & Meister
- CyberConnect2
- D3 Publisher
- Dimps Corporation
- Edia
- Enterbrain
- FromSoftware
- Gameloft
- Genki
- Grasshopper Manufacture
- GungHo Online Entertainment
- Gust
- Hamster Corporation
- Hudson Soft
- Idea FActory
- Index Corporation (Atlus)
- Irem Software Engineering
- Kadokawa Games
- Kadokawa Shoten Publishing
- Konami Digital Entertainment
- Level-5
- Marvelous Entertainment
- media5 Corporation
- Namco Bandai Games
- Nihon Falcom Corporation
- Nippon Ichi Software
- Now Production
- Q Entertainment
- Sega
- SNK Playmore
- Spike
- Square Enix
- SystemSoft Alpha
- Tecmo Koei Game
- Tomy Company
- Tose
- Ubisoft
- Yuke's
Ameryka Północna
- Activision
- Capybara Games
- Demiurge Studios
- Epic Games
- Far Sight Studios
- Frima
- High Voltage Software
- Kung Fu Factory
- Paramount Digital Entertainment
- PopCap Games
- Powerhead Games
- Trendy Entertainment
- Ubisoft
- Warner Bros. Interactive Entertainment
- 2K Games
- 2K Sports
Europa
- Avalanche Studios
- Climax Studios
- Codemasters Software Company
- Eurocom Developments
- Eutechnyx
- Exient
- Firemint
- Gameloft
- Gusto Games
- Home Entertainment Suppliers
- Impromptu Software
- Rebellion
- Rockstar Games
- Sidhe Interactive
- Sumo Digital
- Team 17 Software
- Ubisoft Entertainment
- Zen Studios
Niniejszą wiadomość uzupełniliśmy filmami, prezentującymi niektóre z gier przedstawionych podczas pierwszego pokazu NGP (za ich nagranie odpowiedzialne są redakcje serwisów GameSpot i engadget). Niektóre z nich są pełnoprawnymi tytułami, z kolei inne jedynie tzw. demami technologicznymi. Z uwagi na fakt, że Sony do tej pory nie pokwapiło się z oficjalną zapowiedzią poszczególnych produkcji, w niektórych przypadkach ciężko stwierdzić, czy prace nad nimi będą rozwijane. Zachodnie serwisy wśród potencjalnych produkcji na NGP wymieniają:
- Killzone
- Call of Duty
- LittleBigPlanet
- Uncharted
- Resistance (nad grą, będącą zupełnie nową odsłoną serii, pracuje studio Nihilistic Software, kończące aktualnie deweloping PlayStation Move Heroes na PlayStation)
- WipEout
- Monster Hunter Portable 3
- Hot Shots Golf
- Gravity Daze
- Reality Fighters
- Smart As
- Broken
- Little Deviants
- Dynasty Warriors