Dodatkowe informacje o Mass Effect 2 z magazynu OXM
W sieci zadebiutowały dodatkowe informacje na temat Mass Effect 2 pochodzące z najnowszego numeru Official Xbox Magazine. Uzupełniają one dane przedstawione przez nas w trakcie minionego weekendu. Istotny jest również fakt, że osoby, które dotarły do magazynu, zamieściły w Internecie skan okładki, potwierdzający, że artykuł poświęcony ME2 faktycznie znalazł się w lipcowym numerze czasopisma.
W sieci zadebiutowały dodatkowe informacje na temat Mass Effect 2 pochodzące z najnowszego numeru Official Xbox Magazine. Uzupełniają one dane przedstawione przez nas w trakcie minionego weekendu. Istotny jest również fakt, że osoby, które dotarły do magazynu, zamieściły w Internecie skan okładki, potwierdzający, że artykuł poświęcony ME2 faktycznie znalazł się w lipcowym numerze czasopisma.
Dowiedzieliśmy się więc, że w Mass Effect 2 zawarte zostaną zróżnicowane zakończenia. Będą one wynikały z tego, jakich uczynków dopuszczaliśmy się w trakcie fabuły. Osoby prowadzące do boju nieskazitelnego bohatera będą zatem mogły liczyć na wyjątkowo optymistyczną końcówkę. Pozostali, dla których etyka i moralność nic tak naprawdę nie znaczy, będą się z kolei musieli liczyć z mrocznym finałem. Póki co nie wiemy niestety, czy autorzy przygotują jakieś pośrednie zakończenie. Decyzje podejmowane w trakcie rozgrywki mają tym razem mieć generalnie większy wpływ na aktualną sytuację niż w części pierwszej.
W dwójce powitamy kilka zupełnie nowych postaci. O zabójcy o imieniu Thane już wiecie. Kolejnym bohaterem będzie Kroganin Grunt, a rolę głównego przeciwnika (złymi ciągle pozostaną Żniwiarze) przejmie po Sarenie niejaki The Illusive Man. Nie oznacza to jednak, że nie powrócą również starzy znajomi. Przez pewien czas sterować będziemy Shepardem, który zostanie wysłany na misję określaną mianem „samobójczej”, usprawnioną i nieco zmodyfikowaną Normandię (a być może już zupełnie nowy statek) będzie kontrolować Joker, ponownie grany przez aktora Setha Greena. Większość ras obecnych w świecie Mass Effecta będzie dysponować nowymi umiejętnościami, a niektóre, jak np. Quarianie, uzyskają dostęp do np. ciężkiego opancerzenie, wcześniej dla nich niedostępnego.
Gracz uzyska ponadto możliwość skorzystania z nowych rodzajów broni (obok dodatkowych ataków biotycznych oraz umiejętności technicznych). Pierwszą z nich ma być niejaki „nuke gun”, wystrzeliwujący niewielki ładunek nuklearny będący w stanie zranić lub zabić większość przeciwników zlokalizowanych w pobliżu epicentrum wybuchu. Natomiast druga broń zamieni wrogów w pył (dosłownie). W trakcie podróży po powierzchni planet będziemy z kolei mogli skorzystać z nowego łazika. Mako odejdzie w zapomnienie – jego miejsce zajmie stabilniejszy pojazd, radzący sobie zdecydowanie lepiej z nierównościami terenu. Wiemy ponadto, że autorzy zdecydowali się także na rezygnację z wind, „kultowego” elementu części pierwszej. W chwili obecnej nie wiemy niestety, co je zastąpi. Pewnym jest jednak, że nowy system transportu nie będzie już tak irytujący i nudny. Zmiany dotkną także oprawę graficzną – chodzi tu przede wszystkim o zlikwidowanie problemu doczytujących się elementów otoczenia.
W artykule zamieszczonym w Official Xbox Magazine czytamy również, że sporo nowych informacji na temat Mass Effect 2 ujawnionych zostanie w trakcie zbliżających się targów E3 (2-4 czerwca, Los Angeles). Zgromadzeni na miejscu dziennikarze uzyskają m.in. możliwość przetestowania pierwszej oficjalnej wersji demonstracyjnej gry. Do premiery pełnej wersji dzieła w wersjach na Xboksa 360 i PC dojdzie w 2010 roku.