Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 października 2010, 10:15

autor: Adrian Werner

Dobre wyniki finansowe Segi

W ostatnich dniach sporo firm z branży gier ogłaszało swoje wyniki finansowe. Teraz nadszedł czas by dołączyła do nich Sega Sammy.

W ostatnich dniach sporo firm z branży gier ogłaszało swoje wyniki finansowe. Teraz nadszedł czas by dołączyła do nich Sega Sammy.

Dobre wyniki finansowe Segi - ilustracja #1

Automaty pachinko znowu uratowały finanse całej firmy.

W pierwszym półroczu fiskalnym, czyli od początku kwietnia do końca września firma uzyskała przychód na poziomie 2,7 mld dolarów, co stanowi wzrost o 41% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Co więcej, Sega może się pochwalić 301,2 mln dolarów zysku. Jest to tym bardziej imponujące, że w pierwszej połowie roku fiskalnego 2009 japoński wydawca zanotował 78,3 mln dolarów strat.

Doskonałe wyniki są głównie zasługą automatów pachinko. We wspomnianym okresie przychody z tego segmenty działalności Segi wzrosły bowiem aż o 96% osiągając poziom 1,7 mld dolarów, zysk wyniósł natomiast 593,8 mln dolarów. W ciągu tych sześciu miesięcy firma sprzedała 399 tysięcy automatów tego rodzaju.

Niestety segment gier konsolowych i komputerowych Segi jest w stanie głębokiej stagnacji wszędzie poza samą Japonią. Przychody wyniosły 482,2 mln dolarów, co stanowi wzrost o marne 3% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Niestety nie wystarczyło to by wypracować zysk i firma wykazała 16,1 mln dolarów strat. Pocieszeniem może być jednak fakt, że w pierwszym półroczu roku fiskalnego 2009 straty wyniosły 101,6 mln dolarów, więc wydaje się, że ten segment biznesu Segi powoli wychodzi na prostą.

Dobre wyniki finansowe Segi - ilustracja #2

Kurohyo: Ryu ga Gotoku.

W Japonii największymi przebojami firmy okazały się wydane na PSP Hatsune Miku: Project DIVA oraz Kurohyo: Ryu ga Gotoku. Warto dodać, że ta druga gra to pierwszy tytuł z serii Yakuza, który wypuszczony został na przenośną konsolę Sony. Łącznie od początku kwietnia do końca września Sega sprzedała 6,6 mln egzemplarzy gier ze swoim logo, z czego 3,2 mln przypadło na Stany Zjednoczone, 2,15 mln na Europę, a 1,24 mln na pozostałe rynki w tym Japonię.

Jednocześnie poinformowano, że we wspomnianym okresie Sega zamknęła 10 centrów rozrywki oraz otworzyła dwa nowe. Łącznie firma posiada obecnie 252 lokali tego typu. W tym segmencie przychód wyniósł 292,5 (spadek o 18% w porównaniu do roku ubiegłego). Tutaj jednak są powody do zadowolenia, ponieważ wypracowano zysk na poziomie 13,6 mln dolarów, co stanowi wzrost aż o 396 procent w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej