Dobra sprzedaż niezależnej Magicki
Magicka – niezależna produkcja z gatunku hack’n’slash, która przed dwoma dniami zadebiutowała w ofercie kilku serwisów dystrybucji cyfrowej – spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony graczy. Z informacji podanych przez wydawcę, firmę Paradox Interactive, wynika, że gra w ciągu pierwszej doby sprzedała się w nakładzie 30 tysięcy egzemplarzy.
Magicka – niezależna produkcja z gatunku hack’n’slash, która przed dwoma dniami zadebiutowała w ofercie kilku serwisów dystrybucji cyfrowej – spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony graczy. Z informacji podanych przez wydawcę, firmę Paradox Interactive, wynika, że gra w ciągu pierwszej doby sprzedała się w nakładzie 30 tysięcy egzemplarzy.
Większość z nich została nabyta za pośrednictwem Steama. Produkcja szwedzkiego Arrowhead Game Studios trafiła dzięki temu na pierwsze miejsce notowania najpopularniejszych gier w ofercie platformy Valve. Cieszy się przy tym uznaniem graczy, czego potwierdzenie można znaleźć na łamach stosownej grupy dyskusyjnej. Według nich do największych atutów Magicki należy m.in. satysfakcjonująca mechanika rozgrywki, fabuła oraz towarzyszący zmaganiom humor (produkcję można uznać za kolejną, po przygodach Deathspanka, parodię fantasy jako gatunku).
W Magicka gracz wciela się w młodego maga i bierze udział w krucjacie przeciwko złemu czarnoksiężnikowi, który przy pomocy wykreowanych monstrów stara się opanować spokojne i poukładane dotąd uniwersum gry. Główna kampania podzielona została na trzynaście rozbudowanych poziomów. W ich trakcie uczestnik zmagań podejmuje walkę z dziesiątkami wymagających przeciwników. Z uwagi na profesję bohatera, rywalizuje z nimi głównie przy pomocy magii.
Jednym z niewątpliwych atutów Magicki jest tryb kooperacji dla czterech osób, który można aktywować we wszystkich dostępnych trybach rozgrywki, w tym również w głównej kampanii single player. O tym, że współpraca popłaca i może przynieść wiele radości przekonuje choćby fakt, że grając z trzema przyjaciółmi zdecydowanie łatwiej odnaleźć różnego rodzaju sekrety, których liczba jest rzekomo powalająca. Wytrwali dotrą również do dodatkowych wyzwań, wydłużających rozgrywkę.
Magicka, której wątek fabularny czerpie garściami z nordyckiej mitologii, została uznana w 2008 roku za jedną z najlepszych szwedzkich gier komputerowych (mimo że wówczas ciągle jeszcze trwały nad nią prace). Warto odnotować, że pierwotnie miała trafić również na konsole (Xbox 360, PlayStation 3), lecz od pewnego czasu słuch o tych wersjach zaginął.