Do Cities: Skylines 2 trafiły wyczekiwane pakiety twórców i nowa łatka. Nieakceptowalny „kompromis” graficzny na przeszkodzie do premiery na konsolach
Cities: Skylines 2 jeszcze nie zadebiutuje na konsolach, ale studio Colossal Order wkrótce wypuści kolejna aktualizację na PC.
Aktualizacja (26 listopada, godz. 11:47)
Tak jak obiecano, Cities: Skylines 2 otrzymało nową aktualizację oraz zapowiadane darmowe Creators Packs. Nie jest to większe uaktualnienie, ale patch 1.1.12f1 wprowadza sporo poprawek, w tym te związane z optymalizacją (na przykład systemu poszukiwania pracy przez mieszkańców) oraz rozgrywką i modami (m.in. usunięto bug dotyczący pól startowych w edytorze gry).
Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie firmy Paradox Interactive oraz Steamie. W drodze są też kolejne ulepszenia, w tym dalsze poprawki związane z bezdomnymi.
Poza łatką zadebiutowały też obiecane bezpłatne DLC. UK Pack można pobrać ze strony Paradox Mods i zawiera on assety przygotowane przed dwóch moderów: Macwelshman i Rik4000. Zgodnie z tytułem są to głównie obiekty inspirowane brytyjską architekturą i miejscami, które najwyraźniej przypadły do gustu fanom.
Oryginalna wiadomość (25 listopada; godz. 14:25)
Jutro Cities: Skylines 2 otrzyma kolejny patch oraz więcej pakietów zawartości. Studio Colossal Order potwierdziło, co wkrótce trafi do tego city buildera (via Steam / oficjalne forum Paradox Interactive).
Deweloper podał, że nowa aktualizacja zadebiutuje jutro o godzinie 10:00 czasu polskiego. Nie będzie to wielka łatka, ale patch uwzględni trochę „bugfixów”, w tym poprawki interfejsu, ale też rozgrywki. Szczegóły poznamy jutro wraz z publikacją pełnej listy zmian przez Colossal Order.
Co się tyczy DLC, już dziś zostanie udostępniony kolejny tzw. Region Pack, skupiony na Wielkiej Brytanii. Dodatek ukaże się o godzinie 16:00 czasu polskiego w ramach Paradox Mods i wzbogaci grę o assety stworzone przez fanów i inspirowane brytyjską architekturą oraz topografią. Potwierdzono także, iż „wkrótce” pojawią się kolejne dwa DLC z serii Creator Packs, a następne powinny ukazać się na początku przyszłego roku.
Colossal Order napomknęło też o wydaniu Cities: Skylines 2 na konsolach. Nie, studio nadal nie podało daty premiery, ale zdradziło garść informacji na temat prac. W największym skrócie: na razie twórcy wciąż odnotowują problemy zarówno z symulacją (tj. z wydajnością CPU), jak i grafiką (GPU), gdy gracze wykonują niektóre działania.
Niemniej deweloperom udało się ustabilizować CS 2 na konsolach – tyle że za cenę nieakceptowalnego „kompromisu” graficznego. Zespół nie chce przesadnie obniżać ustawień grafiki, dlatego zamierza dalej dopracowywać optymalizację. Niestety, oznacza to, że dopóki deweloper nie upora się z tymi „wyzwaniami”, dopóty nie będzie będzie możliwe podanie nowej daty premiery na konsolach.