autor: Kamil Zwijacz
Divinity: Grzech Pierworodny - polonizacja ukończona dopiero w 60%
Firma CDP.pl, rodzimy dystrybutor gry Divinity: Grzech Pierworodny, poinformowała na Facebooku, że polonizacja gry jest ukończona dopiero w 60%. Oznacza to, że stosowny patch dodający polski język nie ukaże się zgodnie z planem (przełom sierpnia i września) i poczekamy na niego nieco dłużej.
W lipcu informowaliśmy, że ciepło przyjęta gra cRPG Divinity: Grzech Pierworodny (Divinity: Original Sin) otrzyma patch polonizujący na przełomie sierpnia i września bieżącego roku. Wyznaczony termin zbliża się nieubłaganie, a o polskiej wersji ani widu, ani słychu, aż do dzisiaj. Na oficjalnym facebookowym profilu firmy CDP.pl, rodzimego dystrybutora produkcji studia Larian, ujawniono, że „prace nad spolszczeniem są zrealizowane w 60%”. Oznacza to, że termin ponownie nie zostanie dotrzymany. W wyjaśnieniu sytuacji napisano, że:
„Chcąc wydać polską wersję językową na wysokim poziomie, a nie jedynie "polskopodobną" z błędami, potrzebujemy trochę więcej czasu na jej dopracowanie. (…) Przepraszamy Was za zwłokę, ale naszym celem jest wydanie wysokiej jakości polonizacji, by zadowolić nawet najbardziej wymagających fanów Divinity. Konkretną datę wypuszczenia łatki podamy, gdy będziemy całkowicie pewni, że wszystko jest gotowe.”
W ramach pocieszenia opublikowano kilka screenów z próbkami polskiej wersji, jednak nie zadowoliło to zawiedzionych fanów, którzy wyrazili swoje niezadowolenie w komentarzach pod wpisem. Dzięki temu okazało się, że brak komunikacji z graczami w sprawie spolszczenia spowodowany był oczekiwaniem na materiały od firmy, która pracuje dla CDP.pl nad lokalizacją. Innego wyjścia nie ma i musimy jeszcze trochę poczekać. Biorąc pod uwagę postępy dotychczasowych prac, można podejrzewać, że patch zadebiutuje w październiku.
Divinity: Grzech Pierworodny to gra cRPG od studia Larian. Tytuł został częściowo sfinansowany w ramach zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter, gdzie pozyskano od fanów 944 tys. dolarów. Projekt zadebiutował na rynku 30 czerwca bieżącego roku (w Polsce 18 lipca) i z miejsca zdobył uznanie graczy i mediów. W ciągu kilku dni udało się sprzedać 160 tys. egzemplarzy, a średnia ocen w serwisie Metacritic osiągnęła pułap 87 punktów.