autor: Bartosz Woldański
Divinity: Dragon Commander – ujawniono wymagania sprzętowe
W serwisie Steam udostępniono pełne wymagania sprzętowe gry Divinity: Dragon Commander. Produkcja Larian Studios zadebiutuje 6 sierpnia 2013 roku na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3.
Poznaliśmy minimalną oraz rekomendowaną konfigurację potrzebną do uruchomienia Divinity: Dragon Commander, nowej produkcji studia Larian (seria Divinity). Źródłem specyfikacji jest sklep cyfrowej dystrybucji Steam – grę bez problemu uruchomimy na systemie operacyjnym Windows XP, a do płynnej rozgrywki będziemy potrzebować przynajmniej dwurdzeniowego procesora, 2 GB RAM-u oraz kartę grafiki na poziomie Geforce’a 8800 GT lub Radeona HD 4850. Pełna rozpiska poniżej.
Minimalne wymagania sprzętowe
- Procesor: Core 2 Duo E6600 lub porównywalny
- Pamięć operacyjna: 2 GB
- Karta grafiki: 512 MB pamięci, kompatybilna z DirectX 9.0c (GeForce 8800 GT lub Radeon HD 4850)
- Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c
- Dysk twardy: 15 GB wolnego miejsca
- System operacyjny: Windows XP (SP3)
Rekomendowane wymagania sprzętowe
- Procesor: Core i5 2400
- Pamięć operacyjna: 4 GB
- Karta grafiki: 1 GB pamięci, kompatybilna z DirectX 9.0c (GeForce GTX 550 Ti lub Radeon HD seria 6xxx)
- Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c, wsparcie dla systemu 5.1
- Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca
- System operacyjny: Windows 7 (SP1)
Ponadto do aktywacji gry będzie potrzebne jednorazowe połączenie z Internetem. W przypadku złożenia zamówienia przed premierą, m.in. na Steamie, gracze otrzymają dostęp do wersji beta oraz dodatkową zawartość (m.in. nową skórkę dla smoka czy ścieżkę dźwiękową w formie elektronicznej).
Divinity: Dragon Commander to ciekawe połączenie gry akcji i strategii, oferujące zarówno tryb solo, jak i wieloosobowy dla maksymalnie czterech graczy. Akcja tytułu została osadzona w znanym dla fanów serii uniwersum fantasy z nutką steampunku. Ponownie przyjdzie nam wcielić się w postać zdolną do przemiany w smoczą kreaturę. Gra rozegra się na trzech poziomach. Pierwsze dwa to doskonała możliwość wykazania się nieco taktycznym zmysłem na mapie strategicznej, niczym z serii Total War i Europa Universalis, czy w bazie wypadowej, gdzie również zaplanujemy swoje kolejne ruchy, rozmawiając z NPC-ami oraz decydując o istotnych przedsięwzięciach. Ostatnia faza rozgrywki to bitwy w różnych sceneriach, w których pokierujemy tytułowymi smokami (niczym w The I of the Dragon). Więcej przeczytacie w naszym artykule poświęconym tej intrygującej hybrydzie gatunkowej.
Gra ukaże się 6 sierpnia na PC oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Pecetowa wersja tytułu otrzyma polską kinową wersję językową (napisy).