Disney ujawnia datę premiery niezwykłych przygód Myszki Miki
Firma Disney Interactive ujawniła dokładną datę premiery jednej z najbardziej oczekiwanych produkcji tego roku na konsolę Wii – nowego dzieła Warrena Spectora i zarządzanego przez niego studia Junction Point o tytule Epic Mickey. Niezwykłe przygody najsłynniejszej myszy świata trafią na półki europejskich sklepów 25 listopada.
Firma Disney Interactive ujawniła dokładną datę premiery jednej z najbardziej oczekiwanych produkcji tego roku na konsolę Wii – nowego dzieła Warrena Spectora i zarządzanego przez niego studia Junction Point o tytule Epic Mickey. Niezwykłe przygody najsłynniejszej myszy świata trafią na półki europejskich sklepów 25 listopada.
Jednocześnie po raz kolejny pojawiły się sugestie, że produkcja być może trafi w przyszłości na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. O fakcie tym wspomniał sam Spector, którego o stosowny komentarz poprosiła redakcja serwisu CVG. Przyznał on również, że byłby bardzo szczęśliwy, gdyby otrzymał możliwość wyprodukowania kontynuacji przygód Myszki Miki.
W grze posiadacze Wii wezmą udział w walce Mikiego z Fantomenem, który w wyniku gapiostwa słynnego bohatera przejął władzę nad światem Pustkowi. Produkcja jest trójwymiarową platformówką, czerpiącą garściami z gatunku przygodówek, gier logicznych oraz cRPG i robiącą użytek z wielu interesujących mechanizmów rozrywki (jednym z nich będzie oczywiście unikalny pędzel, mogący wpływać na kształt świata gry).
Czas w Epic Mickey będziemy spędzać na rozmowach z bohaterami niezależnymi, rozwiązywaniu ich problemów, a także dokonywaniu wyborów, które rzutować będą nie tylko na fabułę samą w sobie, ale również na styl rozgrywki. W zależności od tego, na jaki sposób rozwiązywania trudności NPC-ów się zdecydujemy, w takim kierunku rozwinie się osobowość Miki. Nic nie stanie zatem na przeszkodzie, by z bohatera uczynić degenerata.
W grze zastosowanie znajdzie również ciekawe rozwiązanie związane z podróżami pomiędzy kolejnymi głównymi lokacjami. Cechą charakterystyczną tych fragmentów będzie fakt, że powstają one w oparciu o klasyczne kreskówki Disney’a – takie jak: Parowiec Willie, Plutopia, Oh What a Knight oraz Konserwatorzy Zegara. Oznacza to zarówno przeniesienie historii znanych z owych krótkometrażówek, jak i zaproponowanego w nich stylu graficznego.
Warto na koniec odnotować, że nad grą pracuje zespół złożony z 275 osób, którym dowodzi oczywiście wspomniany Warren Spector – legendarny projektant, mający w dorobku m.in. pierwszą odsłonę kultowego Deus Exa.