Disney+ otrzymało datę premiery i cenę w Stanach Zjednoczonych
Disney+ zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych jeszcze w tym roku, a miesięczna opłata za korzystanie z tej platformy streamingowej będzie znacznie niższa niż kwota, którą wydają abonenci Netfliksa. Podzielono się także listą atrakcji czekających na widzów.
Firma The Walt Disney Company zapowiedziała, że platforma streamingowa Disney+ wystartuje w Stanach Zjednoczonych 12 listopada. Za korzystanie z niej widzowie będą musieli uiścić miesięczną opłatę w wysokości 6,99 dolarów (co w przeliczeniu daje kwotę około 26 złotych); dla porównania, polscy abonenci Netfliksa za najtańszy pakiet muszą zapłacić 34 złote, z kolei amerykańscy – 12,99 dolarów. Na przełomie 2019 i 2020 roku usługa zacznie być wdrażana w Europie Zachodniej i Azji, natomiast w Europie Wschodniej i Ameryce Południowej – pod koniec 2020 roku.
Lista atrakcji, w jakie będzie obfitował serwis, jest długa. Pojawi się w nim siedem i pół tysiąca odcinków seriali i pięćset filmów. Wśród tych ostatnich prym będą wiodły tegoroczne hity od Walt Disney Studios, Pixara, Lucasfilm i Marvela, na czele z Kapitan Marvel, Toy Story 4, Avengersami, Królem Lwem i dziewiątymi Gwiezdnymi wojnami. Jej dopełnieniem będą oryginalne produkcje, które omawiamy poniżej.
Zacznijmy od tego, że Marvel Studios dostarczy seriale The Falcon and The Winter Soldier, WandaVision, a także animowaną serię Marvel's What If...?. Od Walt Disney Animation Studios dostaniemy natomiast serial dokumentalny Into the Unknown: Making Frozen 2, z kolei od Pixar Animation Studios – miniserię Forky Asks a Question (opartą na filmach spod szyldu Toy Story) oraz krótkometrażowy film Lamp Life. National Geographic odda nam do dyspozycji dwie serie dokumentów, czyli The World According to Jeff Goldblum oraz Magic of the Animal Kingdom, a Disney Television Animation – film animowany The Phineas and Ferb.
To jednak tylko wierzchołek góry lodowej, gdyż na potrzeby platformy Disney+ przygotowywany jest gwiezdnowojenny serial The Mandalorian (który zostanie udostępniony pierwszego dnia), nowy sezon Wojen Klonów (Star Wars: The Clone Wars) czy choćby serial poświęcony marvelowskiemu Lokiemu (pod tytułem... Loki). Ponadto twórcy udostępnią nam trzydzieści sezonów Simpsonów.
Sama usługa ma pozwolić na szeroko zakrojoną personalizację swojego profilu. Skorzystamy z niej na komputerach, telewizorach (smart TV), urządzeniach mobilnych oraz konsolach; jej zawartość będzie dostępna w maksymalnej rozdzielczości 4K, a „niespotykana ilość treści” ma być możliwa do pobrania i obejrzenia w trybie „offline”. Ponadto nie uświadczymy tam żadnych reklam.
Kończąc temat, należy jeszcze wspomnieć, że The Walt Disney Company planuje do końca roku fiskalnego 2024 zdobyć od sześćdziesięciu do dziewięćdziesięciu milionów subskrybentów, z czego dwie trzecie spoza Stanów Zjednoczonych.