Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 28 lutego 2010, 12:03

autor: Filip Grabski

DirectX 11 pojawi się w grach przeglądarkowych

Gdy myślicie o grach odpalanych w przeglądarkach internetowych zwykle przed oczami pojawiają się obrazy prostych, dwuwymiarowych zręcznościówek, klonów Tower Defense lub gier logicznych. A co z prawdziwym, efektownym 3D?

Gdy myślicie o grach odpalanych w przeglądarkach internetowych zwykle przed oczami pojawiają się obrazy prostych, dwuwymiarowych zręcznościówek, klonów Tower Defense lub gier logicznych. A co z prawdziwym, efektownym 3D?

Wygląda na to, że jest jak najbardziej możliwe. Co prawda trójwymiarowe gry odpalane w poczciwych Firefoxach i Operach już istnieją, ale żadna z nich nie pozwalała na obsługę efektów zapewnianych przez biblioteki DirectX 11. Aż do teraz. Plugin do najnowszego silnika firmy Trinigy - Vision Engine 8, umożliwi oglądanie naprawdę pięknej grafiki 3D w oknie przeglądarki. Ów plugin nazwany WebVision, współpracować będzie z Internet Explorerem, Firefoxem, Operą i Chromem (o Safari nie wspomniano) i podobno przeniesienie gry już stworzonej na bazie Vision Engine do formatu „przeglądarkowego” to kwestia kilku prostych kliknięć. A jakie gry korzystają ze wspomnianego silnika? Między innymi Arcania: A Gothic Tale, The Settlers 7 czy policyjne wyścigi z serii Crash Time.

Mało tego – Vision Engine wspiera również technologię Havok, która także będzie mogła być zaimplementowana do dowolnej przeglądarkowej gry. Niestety tego typu przedsięwzięcie musi spotkać się z dwoma poważnymi problemami: wiele komputerów nie sprosta wymaganiom tych produkcji, a wiele łącz internetowych będzie się musiało nieźle napocić ściągając odpowiednią ilość danych. Tym niemniej perspektywa jest ciekawa i odpowiednio wykorzystana z pewnością może zrobić dużo dobrego.

DirectX 11 pojawi się w grach przeglądarkowych - ilustracja #1
Już niedługo?

 

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej