DirectX 11 pojawi się w grach przeglądarkowych
Gdy myślicie o grach odpalanych w przeglądarkach internetowych zwykle przed oczami pojawiają się obrazy prostych, dwuwymiarowych zręcznościówek, klonów Tower Defense lub gier logicznych. A co z prawdziwym, efektownym 3D?
Gdy myślicie o grach odpalanych w przeglądarkach internetowych zwykle przed oczami pojawiają się obrazy prostych, dwuwymiarowych zręcznościówek, klonów Tower Defense lub gier logicznych. A co z prawdziwym, efektownym 3D?
Wygląda na to, że jest jak najbardziej możliwe. Co prawda trójwymiarowe gry odpalane w poczciwych Firefoxach i Operach już istnieją, ale żadna z nich nie pozwalała na obsługę efektów zapewnianych przez biblioteki DirectX 11. Aż do teraz. Plugin do najnowszego silnika firmy Trinigy - Vision Engine 8, umożliwi oglądanie naprawdę pięknej grafiki 3D w oknie przeglądarki. Ów plugin nazwany WebVision, współpracować będzie z Internet Explorerem, Firefoxem, Operą i Chromem (o Safari nie wspomniano) i podobno przeniesienie gry już stworzonej na bazie Vision Engine do formatu „przeglądarkowego” to kwestia kilku prostych kliknięć. A jakie gry korzystają ze wspomnianego silnika? Między innymi Arcania: A Gothic Tale, The Settlers 7 czy policyjne wyścigi z serii Crash Time.
Mało tego – Vision Engine wspiera również technologię Havok, która także będzie mogła być zaimplementowana do dowolnej przeglądarkowej gry. Niestety tego typu przedsięwzięcie musi spotkać się z dwoma poważnymi problemami: wiele komputerów nie sprosta wymaganiom tych produkcji, a wiele łącz internetowych będzie się musiało nieźle napocić ściągając odpowiednią ilość danych. Tym niemniej perspektywa jest ciekawa i odpowiednio wykorzystana z pewnością może zrobić dużo dobrego.