DieselStörmers - nowy Kickstarter twórców Giana Sisters: Twisted Dreams
Znane z gry Giana Sisters: Twisted Dreams studio Black Forest Games gromadzi na Kickstarterze środki na wyprodukowanie platformówki DieselStörmers. Twórcy potrzebują 50 tys. dolarów i aby zachęcić graczy do wspierania projektu wypuścili grywalny prototyp.
Ludzie z niemieckiego studia Black Forest Games to prawdziwi weterani akcji kickstarterowych. Dwa lata temu przeprowadzili udaną zbiórkę na platformówkę Giana Sisters: Twisted Dreams. Gorzej powiodło się ich drugiemu projektowi, czyli Ravensdale, któremu nie udało się osiągnąć kwoty minimalnej. Autorzy nie podali się jednak i wciąż pracowali nad nim w zakresie, na jaki pozwalały im na to inne zlecenia. Teraz gra osiągnęła już na tyle zaawansowane stadium rozwoju, że twórcy postanowili spróbować raz jeszcze. Produkcja przemianowana została na DieselStörmers i aby osiągnąć sukces jej Kickstarter musi osiągnąć minimum 50 tysięcy dolarów. Zbiórka dobiegnie końca 23 maja tego roku. Aby zachęcić graczy do wspierania projektu wypuszczono grywalny prototyp, pozwalający własnoręcznie przetestować mechanizmy zabawy.
Tym razem twórcy potrzebują jedynie 50 tysięcy dolarów, gdyż nie próbują za pośrednictwem Kickstartera sfinansować całej produkcji. Zamiast tego suma ta ma im wystarczyć do dojścia do wersji alfa, którą następnie chcą zacząć sprzedawać na Steam Early Access i w ten sposób uzyskać środki na dokończenie projektu. DieselStörmers w pierwszej kolejności ukaże się na pecetach, ale autorzy mają w planach także wersje na konsole Xbox One, PlayStation 3 i Wii U.
Akcja osadzona zostanie w mieście Ravensdale, w którym tradycyjne realia fantasy uzupełnione zostały nowoczesną technologią opartą na silnikach spalinowych. Rozgrywka przypominać ma dwuwymiarową platformówkę, w której nacisk położony zostanie przede wszystkim na walkę za pomocą potężnego uzbrojenia. Kampanię będziemy mogli przejść samotnie lub w trybie kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.
Podczas walki wykorzystamy głownie broń palną i sami skonstruujemy, a potem zmodyfikujemy poszczególne jej typy swobodnie wybierając różne części. W ten sposób nie tylko wpłyniemy na siłę zadawanych obrażeń, ale również na sposób zachowania się pocisków, np. wyposażając je w możliwości imponujących rykoszetów lub właściwości podpalające. Wielu przeciwników również wyposażonych zostanie w różne maszyny i będą potrafili je modyfikować, tym samym wymuszając na nas częste zmiany taktyki.
Same misje mają mięć ciekawszą strukturę niż „pójdź do punktu A i zabij wszystko co się rusza”. Zamiast tego będziemy otrzymywali konkretne zadania, takie jak przeprowadzenie sabotażu, uwolnienie więźnia czy wykonania zabójstwa na określonym przeciwniku. Ponadto nasze sukcesy lub porażki mają dynamicznie wpływać na sytuację w całym mieście oraz kształt późniejszych misji.