autor: Luc
Diablo III – zbliża się koniec pierwszego sezonu rankingowego
W cztery miesiące od rozpoczęcia, pierwsza odsłona trybu sezonowego Diablo III chyli się z wolna ku końcowi. Blizzard poinformował na oficjalnej stronie o zbliżającym się finale rankingowych rozgrywek i wyjaśnił czego się spodziewać w okresie przejściowym.
Diablo III od momentu premiery przeszło ogromną metamorfozę, a po kilkudziesięciu łatkach oraz fantastycznym dodatku Reaper of Souls, gra prezentuje się wyraźnie lepiej niż na początku. Pośród rewolucyjnych zmian wymienić należy przede wszystkim usunięcie kontrowersyjnego domu aukcyjnego, usprawnienie i poszerzenie grupowej kooperacji, dodanie kilku rodzajów rozgrywki, a także wprowadzenie trybu rankingowego. Pierwszy z sezonów w ramach tego ostatniego wystartował w Diablo III pod koniec sierpnia i już niedługo dobiegnie końca. Gracze, którzy zdecydowali się wziąć w nim udział i stworzyć osobną postać, zostaną ostatecznie sklasyfikowani oraz otrzymają odpowiednie nagrody.
Na oficjalnej stronie Blizzard wyjaśnił zasady zakończenia rankingowych rozgrywek oraz to, co stanie się z sezonowymi bohaterami. Z najistotniejszych informacji należy przede wszystkim wymienić to, że herosi wraz ze wszystkimi swoimi przedmiotami, złotem, osiągnięciami i punktami doświadczenia zostaną przeniesieni do puli postaci niesezonowych. Dodatkowo gracze, którzy osiągnęli 70. poziom, otrzymają dostęp do specjalnych zestawów transmogryfikacji uzbrojenia.
Do informacji podano również przewidywany termin zakończenia pierwszego sezonu – konkretnej daty wciąż nie znamy, nie nastąpi on jednak wcześniej niż 3 lutego 2015 roku. Po krótkiej przerwie, oficjalnie rozpocznie się drugi sezon, z całkowicie nowymi rankingami i nagrodami.
Diablo III to gra z gatunku hack'n'slash, polegającym na walce z niezliczonymi zastępami potworów i zdobywaniu coraz to lepszego uzbrojenia. Premiera trzeciej odsłony tej niezwykle popularnej serii odbyła się w roku 2012, zaś pierwszy z dodatków – Diablo III: Reaper of Souls, zadebiutował w połowie 2014. Gra początkowo była dostępna jedynie na komputery stacjonarne, ale ostatecznie trafiła także na konsole, sprzedając się łącznie w ponad 20 milionach kopii.