autor: Michał Kułakowski
Diablo III - szczegóły dotyczące patcha 1.0.4.
Blizzard podzielił się z graczami informacjami dotyczącymi nadchodzącego patcha dla Diablo III, oznaczonego numerem 1.0.4. Poprawka pojawi się pod koniec sierpnia i wprowadzi wiele zmian do najważniejszych aspektów tytułu.
Na oficjalnej stronie Diablo III, starszy techniczny projektant gry, Wyatt Cheng podzielił się z fanami informacjami o nadchodzących zmianach wprowadzanych z najnowszą poprawką dla tytułu, która oznaczona zostanie numerem 1.0.4 i ukaże się najprawdopodobniej w ostatnim tygodniu sierpnia. Do tego czasu, wiadomości o przygotowanych przez dewelopera nowościach będą regularnie przekazywane graczom. Cheng wymienił najważniejsze zmiany i podkreślił, że zostały zaplanowane z dużą ostrożnością. Przy ich planowaniu twórcy wzięli pod uwagę szereg czynników związanych z równowagą gry oraz to jak wpływają one na samą rozgrywkę i czerpaną z niej satysfakcje.
Według dewelopera zabawa wieloosobowa nie cieszy się takim powodzeniem jak powinna i nawet dla fanów współpracy z innymi graczami pojedyncza zabawa okazuje się atrakcyjniejsza ze względu na zdobywany w jej trakcie ekwipunek. Patch usunie więc uśrednianie współczynnika znajdowania złota i przedmiotów magicznych w grach wieloosobowych, a także obniży mnożnik zdrowia potworów przy dołączaniu kolejnych graczy. Będzie on jednakowy dla wszystkich poziomów trudności i wyniesie 75%, tym samym zostanie porzucone jego dotychczasowe skalowanie – 75% / 85% / 95% / 110%.
Twórcy zmienią wytrzymałość potworów. Na pewno wzrośnie liczba punktów zdrowia stworów na normalnym poziomie trudności. O około 5-10% zwiększy się ona też na poziomie Inferno. Dodatkowo podwyższone zostanie prawdopodobieństwo upuszczenia przez przeciwników magicznych i rzadkich przedmiotów. Zmniejszy się za to różnica między zwykłymi potworami i tymi z grup elitarnych. Poprawione zostaną również najbardziej frustrujące cechy specjalne przeciwników, a grupy czempionów i rzadkich stworów nie będą już wpadać w szał i w pełni regenerować zdrowia.
Blizzard ma także dobre wieści dla osób władających bronią dwuręczną. Oręż tego typu zostanie znacząco ulepszony, otrzymując zestaw silniejszych cech, rekompensujących utratę statystyk, które normalnie gwarantuje broń lub przedmiot dzierżony w drugiej ręce. O 25% zostanie obniżony koszt naprawy ekwipunku dla przedmiotów najwyższych poziomów.
Warto dodać, że autorzy szykują też poważne nowości w systemie przedmiotów legendarnych, ale na razie nie zdradzili żadnych szczegółów obiecując, że pojawią się one w przeciągu najbliższych dwóch tygodni. Równie duże niespodzianki czekają klasy postaci oraz ich najmniej popularne i lubiane przez graczy umiejętności. Zmiany w tym aspekcie Diablo III również zostaną opisane w najbliższym czasie.