autor: Marcin Skierski
Diablo III - przyszłość gry według nowego, głównego projektanta
Firma Blizzard wciąż rozwija grę Diablo III, a jej fani zastanawiają się, w jakim kierunku pójdzie ich ulubiona produkcja. Na to pytanie stara odpowiedzieć się Josh Mosqueira, czyli nowy projektant Diablo III, zastępujący na tym stanowisku Jaya Wilsona.
Josh Mosqueira, nowy główny projektant gry Diablo III po odejściu Jaya Wilsona, wypowiedział się na stronie internetowej Battle.net na temat przyszłości tego tytułu. Twórcy dalej będą wspierać swoją produkcję, która w pecetowej wersji jest dostępna na rynku od ponad roku.
Mosqueira zaznacza, że mimo wprowadzenia wielu pozytywnych zmian, wciąż pozostało jeszcze wiele elementów do ulepszenia. W najbliższym czasie deweloper skupi się na zwiększeniu znaczenia przedmiotów. Chodzi o to, by przeciwnicy zostawiali mniejszy, ale lepszy jakościowo łup. Twórcy chcą również zmniejszyć wpływ Domu Aukcyjnego na grę, by „nie stanowił jedynej słusznej drogi do rozwoju postaci”.
We wpisie Mosqueiry możemy również przeczytać o chęci zachowania trzonu rozgrywki. Jednocześnie kolejne nowości, mające poprawić jakość zabawy, powinny spodobać się każdej grupie odbiorców. Studio Blizzard zdaje sobie bowiem sprawę z tego, że część fanów skupia się na zwykłym przejściu trybu dla jednego gracza, a inni za najbardziej ekscytujący aspekt rozgrywki uważają poszukiwania najrzadszych skarbów i nieustanne ulepszanie swojej postaci.
Historia Josha Mosqueiry jako twórcy gier rozpoczęła się tak naprawdę w 1996 roku. W trakcie trwania swojej kariery pracował nad takimi seriami jak Homeworld, Company of Heroes, Warhammer 40.000: Dawn of War, czy Far Cry. Dopiero dwa lata temu został zatrudniony w firmie Blizzard, gdzie początkowo zajmował się konsolową wersją Diablo III (zapowiedzianą stosunkowo niedawno), a teraz zastąpił Jaya Wilsona na stanowisku głównego projektanta gry.
Diablo III to kolejna odsłona niezwykle popularnego cyklu hack’n’slash, która w maju ubiegłego roku zadebiutowała na PC. Od dłuższego czasu spekulowało się o wersjach konsolowych, ale dopiero w lutym firma Blizzard zapowiedziała, że jej dzieło trafi także na PlayStation 3 oraz PlayStation 4. Na razie wciąż nie zapowiedziano oficjalnie edycji na Xboksa 360, aczkolwiek jest ona całkiem prawdopodobna.