autor: Kamil Ostrowski
Diablo III nie doczeka się walk drużynowych. Pojedynki PvP w styczniu
Jay Wilson, główny projektant Diablo III poinformował na stronie gry, że prace nad trybem Team Deathmatch zostały zawieszone. Deweloper pracuje nad zastępstwem, a fanom tej produkcji póki co oferowane będą pojedynki PvP.
Firma Blizzard poinformowała na swojej stronie o postępie w pracach nad długo wyczekiwanymi opcjami player vs. player, które miały zostać dodane w formie darmowego dodatku do Diablo III. Dla fanów tej gry mamy dwie wiadomości – możliwość rozgrywania pojedynków pojawi się już na początku stycznia 2013 roku, natomiast plan stworzenia trybu walk drużynowych został zawieszony.
Jay Wilson, główny projektant Diablo III, w poście poświęconym sprawie trybów PvP opisał szczegółowo całą sytuację, nie pozostawiając wiele wyobraźni. Tryb Team Deathmatch okazał się być „pozbawiony głębi”, a w dodatku karkołomny pod względem balansu. Część testerów bawiła się przednio, jednak większość stwierdziła, że nie chciałaby spędzić w ten sposób dłużej niż kilka godzin. Taki stan rzeczy był dla firmy nie do zaakceptowania ze względu na wysokie standardy w kwestii jakości.
„Na pewno wiele wynieśliśmy z prac nad Team Deathmatch, szczególnie jeśli chodzi o kwestie sterowania i podrasowania modelu walki, ale uważamy, że obecnie nie jest w stanie, który pozwala wypuścić go w ręce graczy. Dlatego szukamy innych rozwiązań.” – Jay Wilson, główny projektant Diablo III.
Fanom Diablo III na otarcie łez pozostają pojedynki PvP, których dodanie planowane jest wraz z aktualizacją 1.0.7. Powinna ona zostać udostępniona w styczniu 2013 roku.
Odejście od koncepcji Team Deathmatch nie oznacza, że firma Blizzard zupełnie rezygnuje z prac nad zespołową formą zabawy w Diablo III. Deweloper rozpoczyna od podstaw pracę nad zastępstwem dla porzuconego projektu. Nowy tryb prawdopodobnie wykorzystywać będzie mocne strony klas postaci i skupi na innych kwestiach, niż samo zabijanie wrogich graczy. Według Jaya Wilsona, mogą pojawić się także elementy PvE.
Diablo III ukazało się w maju 2012 roku i spotkało się z mieszanym przyjęciem. Pomimo wysokich ocen, gracze narzekali, że tytuł ten odstaje jakościowo od innych produkcji firmy Blizzard i nie potrafi wciągnąć w stopniu dorównującym słynnemu Diablo II. Deweloper przyznał, że jego produkcji brakuje motywatora do dłuższej zabawy, w związku z czym obiecał, że nie przerwie prac nad tym tytułem i postara się go z upływem czasu rozwinąć.