Diablo III na BlizzConie 2016 – nekromanta i aktualizacja inspirowana Diablo [aktualizacja]
Podczas BlizzConu 2016 firma Blizzard Entertainment podzieliła się wreszcie planami na przyszłość Diablo III. W grze niedługo znajdą się obszerne lochy i bossowie inspirowani pierwszym Diablo, a w przyszłym roku zobaczymy płatne DLC z nową klasą postaci - Przebudzenie Nekromantów (ang. Rise of the Necromancer Pack). [Aktualizacja: nowe informacje o patchu 2.4.3 - Ciemności nad Tristram]
Aktualizacja
Zgodnie z przewidywaniami, po pierwszym dniu BlizzConu dowiedzieliśmy się więcej o przyszłości Diablo III – a konkretnie o aktualizacji Ciemność nad Tristram (2.4.3). Mimo że na publicznym serwerze testowym będzie ona dostępna już w przyszłym tygodniu, na finalną wersję łatki poczekamy do stycznia. Co gorsza, zawartość inspirowana Diablo nie będzie dostępna bez limitów – gracze będą mogli cieszyć się nią tylko przez styczeń, a na następną okazję do zapuszczenia się w oldskulowe lochy przyjdzie im poczekać dwanaście miesięcy. Innymi słowy, wyprawa do starego Tristram będzie miała charakter corocznego wydarzenia (dzięki, Polygon). No i wszystko wskazuje na to, że do wzięcia w niej udziału niezbędny okaże się dodatek Reaper of Souls.
Oryginalna wiadomość
- za kilka tygodni aktualizacja Darkening of Tristram – zawartość inspirowana pierwszym Diablo (16 lochów retro z oryginalnymi bossami);
- w 2017 roku DLC Rise of the Necromancer / Przebudzenie Nekromantów z nową klasą postaci (nekromantą);
- w 2017 roku dwie nowe strefy w trybie przygodowym.
Zgodnie z oczekiwaniami, otwarcie imprezy BlizzCon 2016 przyniosło to, na co czekaliśmy od dłuższego czasu – informacje na temat przyszłości Diablo III. Po pierwsze, w ciągu nadchodzących tygodni zostanie wypuszczona wielka aktualizacja o nazwie Darkening of Tristram, przynosząca zawartość, którą można nazwać w uproszczeniu małym remake’iem pierwszej części Diablo. Znajdą się w niej rozbudowane, podzielone na 16 poziomów lochy pod katedrą w Tristram, w których na graczy będzie czekało czterech bossów wyjętych z tego kultowego hack’n’slasha z 1996 roku (z samym Panem Zniszczenia na czele). W starych-nowych podziemiach zobaczymy specjalne, „pikselizujące” filtry graficzne i usłyszymy muzykę z oryginalnej gry, a ruch postacią zostanie ograniczony do ośmiu kierunków, tak jak 20 lat temu. Aktualizacja ma trafić na serwery testowe w przyszłym tygodniu.
Ponadto potwierdziły się pogłoski o powrocie nekromanty jako grywalnej klasy postaci. Pojawi się on wraz z premierą płatnego DLC zatytułowanego Rise of the Necromancer Pack / Przebudzenie Nekromantów i zaplanowanego na 2017 rok (nie podano dokładniejszego terminu premiery). Nie będzie to kolejne duże rozszerzenie z nową opowieścią, lokacjami etc. – oprócz dodatkowej klasy, pakiet zaoferuje graczom tylko kosmetyczne bonusy (np. zwierzaka i więcej miejsc na postacie na koncie). Co więcej, aby grać nekromantą, oprócz „podstawki” trzeba będzie mieć dodatek Reaper of Souls. Cena Rise of the Necromancer nie jest jeszcze znana. Więcej szczegółów (np. omówienie zdolności nowej klasy) znajdziecie tutaj.
I jeszcze jedna nowina – w przyszłym roku posiadacze Diablo III z rozszerzeniem Reaper of Souls doczekają się także dwóch nowych stref do zwiedzania w trybie przygodowym: Shrouded Moors i Temple of the First Born. Ujawnienia dodatkowych szczegółów na temat planowanych nowości w omawianej grze możemy spodziewać się jeszcze w ten weekend, po związanych z serią Diablo panelach, które odbędą się na BlizzConie.