autor: Marcin Skierski
Diablo III - kolejne usprawnienia kooperacji w aktualizacji 1.0.8
Na stronie internetowej Battle.net przedstawiono więcej szczegółów dotyczących aktualizacji 1.0.8 gry Diablo III. Wprowadzonych zostanie sporo nowości, takich jak tagi gier publicznych, automatyczna identyfikacja wszystkich przedmiotów w ekwipunku, zmniejszona żywotność potworów w kooperacji, czy usprawniony system komunikacji.
Firma Blizzard ujawniła nowe szczegóły dotyczące aktualizacji 1.0.8 gry Diablo III. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, twórcy skupią się na usprawnieniu i zbalansowaniu trybu kooperacji.
Deweloper jakiś czas temu zauważył, że choć wspólna zabawa w Diablo III potrafi dać wiele radości, to wciąż wymaga jeszcze wielu poprawek. Przede wszystkim trudno nie odnieść wrażenia, że obecnie rozgrywka w trybie dla jednego gracza wydaje się być prostsza i oferować więcej korzyści. Teraz twórcy chcą to zbalansować w taki sposób, by opcja kooperacji stała się bardziej opłacalna, nie doprowadzając jednocześnie do sytuacji, gdy byłaby to jedyna słuszna forma zabawy.
Tagi gier publicznych
Jedną z nowości wprowadzonych przez firmę Blizzard mają być tzw. tagi gier publicznych. Gracz będzie mógł wybrać tag odpowiadający preferowanemu stylowi rozgrywki. Na tej podstawie system będzie dobierał innych użytkowników gry. W ten sposób serwer umieści graczy w drużynie, której członkowie wybrali taki sam tag. Na Prywatnym Serwerze Testowym (PST) udostępnione zostaną cztery tagi: Zadania, Oczyszczanie aktu, Klucznicy oraz PvP. Twórcy mogą dodać kolejne, jeśli pojawią się stosowne sugestie ze strony graczy.
Żywotność potworów
Po zainstalowaniu aktualizacji 1.0.8, żywotność potworów z każdą osobą dołączającą do gry będzie się zwiększać o 50% (poprzednio było to 70%). Teoretycznie ułatwi to zabawę, ale tak naprawdę uczyni ją bardziej sprawiedliwą i opłacalną dla graczy. Przede wszystkim większy sens będzie miała kooperacja z osobami dysponującymi słabszym ekwipunkiem. Z kolei nawet jeśli w trakcie czteroosobowej rozgrywki jeden z graczy na chwilę oddali się od reszty drużyny, to i tak będzie ona w lepszej sytuacji, niż gdybyśmy grali samotnie.
Identyfikacja przedmiotów
Już wcześniej zapowiadano, że aktualizacja 1.0.8 przyniesie funkcję „Identyfikuj wszystkie przedmioty”. Pozwoli ona na automatyczną identyfikację zapełnionego ekwipunku, co znacznie przyspieszy ten proces. Do tej pory często zdarzało się, że od drużyny oddalał się gracz, który spędzał trochę czasu na samodzielnej i czasochłonnej identyfikacji przedmiotów.
Większe premie w kooperacji
Twórcy wciąż pracują nad tym, by lepiej zbalansować system premii w trybie wieloosobowym. Na razie wciąż testują różne rozwiązania, ale jednym z pomysłów jest wprowadzenie bonusu w wysokości 10% do punktów doświadczenia za każdego dodatkowego członka drużyny. To samo dotyczy większej premii do odnajdywanego złota i magicznych przedmiotów.
Przedłużenie trwania Archonta
Oprócz tego od aktualizacji 1.0.8 wpływ na czas działania Archonta u Czarowników będą mieć nie tylko zabójstwa przeciwników, ale także asysty. Oznacza to, że jeśli Czarownik nie odbiegnie za daleko w chwili wyeliminowania danego potwora przez innego gracza, czas Archonta zostanie automatycznie przedłużony.
Powiadomienia i prywatny czat
Deweloper usprawni również komunikację między graczami w trybie kooperacji. Przykładowo wszyscy członkowie drużyny zostaną automatycznie powiadomieni przez grę, gdy zostaną zaatakowani przez grupę elitarnych potworów. Ta funkcja przyda się w sytuacjach, gdy zespół z pewnych przyczyn musiał się rozdzielić. Oprócz tego wprowadzony zostanie prywatny czat, dający możliwość prowadzenia konwersacji nawet z 99 najbliższymi znajomymi naraz.
To nie koniec zmian szykowanych wraz z aktualizacją 1.0.8. Firma Blizzard na bieżąco będzie informować o kolejnych planowanych nowościach, a po więcej szczegółów na temat omawianych w tej wiadomości funkcji zapraszamy na stronę internetową Battle.net. Wszystkie wymienione usprawnienia będzie można przetestować jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem ich do gry, gdy tylko znajdą się na Publicznym Serwerze Testowym (PST).